Układ hamulcowy

Układ hamulcowy

ponad rok temu  03.08.2018, ~ Bartłomiej Ryś - ,   Czas czytania 2 minuty

Nowy Ford Fiesta z klockami hamulcowymi Ferodo

Federal-Mogul Motorparts dostarczy klocki hamulcowe Ferodo® do nowego Forda Fiesty. Klocki Ferodo Eco-Friction będą montowane na oś przednią najbardziej popularnych wersji tego modelu. Bezmiedziowe klocki hamulcowe mają przekonać właścicieli Fiesty siódmej generacji do technologii, która jest przyjazna dla środowiska a jednocześnie zapewnia skuteczne hamowanie.

Po pięciu latach badań, Ferodo jako pierwsza marka na rynku wtórnym wprowadziła bezmiedziowe klocki hamulcowe, które tworzą linię Eco-Friction. Na etapie rozwoju i testów ocenie poddano ponad 1500 materiałów i 25 mieszanek. Tak opracowane klocki hamulcowe, o składzie przyjaznym dla środowiska i ze znaczną redukcją emisji drobnych cząstek, wyróżnia poprawa bezpieczeństwa, lepsze tłumienie hałasu i najlepsza w swojej klasie skuteczność hamowania.

„Wspaniale jest zobaczyć, jak kolejny producent pojazdów wybiera klocki hamulcowe Ferodo Eco-Friction, szczególnie do tak popularnego modelu jak Ford Fiesta” – mów Gozde Kirali, Brand Manager, Braking, Federal-Mogul Motorparts EMEA. „Zmiany prawne wymagają ograniczenia zawartości miedzi w klockach hamulcowych. Dlatego opracowaliśmy nowy materiał cierny, który po raz pierwszy został zaprezentowany w 2014 roku. To potwierdza nasz wkład w wyznaczanie nowych kierunków rozwoju branży hamulcowej – tworzenie technologii, która wyprzedziła wymagania rynku”.

Do produkcji klocków hamulcowych Ferodo używa się od 20 do 30 materiałów, z których każdy ma inne funkcje. Już na etapie projektowania było jasne, że nie istnieje jeden materiał, który mógłby zastąpić miedź. Stąd klocki hamulcowe Ferodo Eco-Friction wykorzystują m.in. siarczki metali, minerały, włókna, cząstki ceramiczne i grafit, aby uzyskać taką charakterystykę zużycia i tarcia jak klocki hamulcowe z miedzią.

Skuteczność klocków Ferodo Eco-Friction została wielokrotnie potwierdzona. Testy z użyciem sześciu różnych pojazdów wykazały, że technologia Eco-Friction zwiększa do 17%* siłę hamowania w porównaniu z konkurencją. Na uwagę zasługuje również wysokie pokrycie rynku. Nowa technologia jest obecnie dostępna w 90% klocków, a Ferodo zajmuje wiodącą pozycję wśród dostawców klocków hamulcowych przyjaznych dla środowiska.

Ford Fiesta został wprowadzony na rynek w 1976 roku, a jego dotychczasowa sprzedaż na świecie przekroczyła 16 milionów. Od 2017 roku produkowana jest VII generacja tego modelu. Tym samym historia Fiesty liczy już ponad 40 lat.

Więcej informacji o produktach Ferodo, w tym bezmiedziowych klockach hamulcowych Eco-Friction, można znaleźć na stronie www.ferodo.pl, dzwoniąc na bezpłatną infolinię techniczną Federal-Mogul Motorparts (00 800 33 33 72 56, obsługa w języku polskim) lub kontaktując się z lokalnym dystrybutorem.

*Źródło: Testy hamowania przeprowadzone przez dział badań i rozwoju Federal-Mogul Motorparts, poświadczone przez niezależny ośrodek badawczy MIRA w Wielkiej Brytanii. 

Komentarze (1)

dodaj komentarz
  • ~ piter 1 ponad rok temu Mam w fieście klocki oe delph, to standard jak na pierwszy montaż, średnia półka cenowa, nie narzekam. Już wytrzymują dłużej niż poprzednie także nie ma co narzekać.
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony