Fot. Przedsiębiorstwo WP
- Podczas wymiany zacisków w tylnych kołach i przewodów mechanik zarobił przewód miedziany o kilka centymetrów dłuższy niż fabryczny. Zawinął go, zrobił pętlę i skręcił. Nie załamał. Mówił, że nie przeszkadza to w działaniu hamulców. Czy to prawidłowe działanie? - takie pytanie dostaliśmy od jednego z naszych czytelników.
O odpowiedź w tej sprawie poprosiliśmy przedstawicieli Przedsiębiorstwa WP, firmy zajmującej się produkcją miedzianych przewodów hamulcowych. Oto odpowiedź.
- Przewód hamulcowy może być jak najbardziej kilka centymetrów dłuższy. Mówimy tutaj o długości 3-5 cm. Natomiast z tego jest opisane, wynika, że przewód był raczej dużo dłuższy od oryginału, gdyż "pętelki" nie da się zrobić na przewodzie ok. 3 cm dłuższym. Przewód hamulcowy można "podgiąć, wyprofilować" (są nawet do tego odpowiednie przyrządy typu giętarki), lecz nie należy robić pętelek. Należy przewody montować podobnie do fabrycznych - odpowiada Arkadiusz Gwiazdowicz, specjalista ds. handlu Przedsiębiorstwa WP. - Mechanik widocznie miał na stanie dłuższe przewody lub zbyt długi uciął klientowi. My produkujemy przewody przy zacisku i są to profesjonalnie "dogięte, wyprofilowane" przewody, które niczym większym nie różnią się od oryginału - dodaje. (zdjęcia przewodów na fotografii powyżej).
Komentarze (0)