Układ hamulcowy

Układ hamulcowy i zawieszenie

ponad rok temu  25.01.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Uszkodzona piasta wydłuży drogę hamowania [TEMAT MIESIĄCA]

Uszkodzona piasta koła nie tylko obniży komfort jazdy samochodem, ale może wydłużyć drogę hamowania. Dlatego podczas sezonowej wymiany opon, pracownik warsztatu powinien sprawdzić również działanie tego podzespołu.

Wymiana opon powinna być  dla mechanika pretekstem do obejrzenia układu hamulcowego i zawieszenia. Od sprawności tych elementów zależy przede wszystkim poziom bezpieczeństwa na drodze. O ile przegląd klocków, tarcz czy amortyzatorów staje się już normą, warto też sprawdzić działanie piasty koła. Już najmniejsza nieprawidłowość w działaniu powinna być sygnałem do kompleksowej diagnozy.

- Przyczyn uszkodzenia piasty koła może być wiele - od nierówności na drodze, poprzez niekorzystne czynniki atmosferyczne, do niewłaściwej eksploatacji samochodu. Dalsza jazda w takim stanie nie tylko pogarsza trakcję pojazdu, ale też wpływa na szybsze zużycie opon, a w konsekwencji doprowadzi do większej i kosztownej naprawy - przestrzega Tomasz Ochman z działu wsparcia technicznego SKF - Dlatego tak ważne są jej oględziny przy każdej sposobności. Przy sezonowej wymianie opon wystarczy przecież na podnośniku obrócić kołem i posłuchać czy nie ma niepokojących odgłosów bądź wyczuwalnego oporu.

Wymiana piasty jest zajęciem pracochłonnym, ale jeśli posiada się  odpowiednie narzędzia i wiedzę poradzi sobie z tym każdy mechanik. Może on liczyć na wsparcie ze strony jednego z największych na świecie producentów piast – firmę SKF. Każde opakowanie z piastą zawiera wszystkie elementy potrzebne do jej zamontowania oraz instrukcję montażu. W przystępny sposób przedstawiają to również filmy szkoleniowe zamieszczone na kanale SKF udostępnionym na platformie Youtube SKF aftermarket.

- Firma SKF jest pionierem w branży motoryzacyjnej w zakresie wszelkich łożysk. Od dekad współpracujemy z koncernami samochodowymi już  na etapie projektowania danego modelu, do którego później dostarczamy gotowe podzespoły - dodaje Tomasz Ochman z SKF. - Nabyte w ten sposób know-how przekładamy na produkcję części przeznaczonych na aftermarket. Dzięki temu mechanik i kierowca zawsze mają pewność, że wymieniany element jest tej samej jakości co zamontowany fabrycznie.

Komentarze (2)

dodaj komentarz
  • ~ Keon 2 ponad rok temu Jak już piszecie tego typu artykuł to przynajmniej pasowalo by: -Diagnoza -Przyczyny -Skutki Bo w tej wersji te artykuły poza lokowaniem produktu ,to totalne dno.
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Tomwuj 1 ponad rok temu Piasta skf wytrzymała 7000 km. Reklamacja nie uznana.
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony