Układ hamulcowy

Układ hamulcowy

ponad rok temu  04.11.2021, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Wymiana klocków hamulcowych tył. Mercedes Benz SLK/SLC 172. Procedura manualna cofania tłoczków hamulcowych

Fot. TEXA

Wymiana klocków hamulcowych tył – Mercedes Benz SLK/SLC 172 – procedura manualna cofania tłoczków hamulcowych.

Pojazdy z elektrycznym hamulcem postojowym mają specjalne wymagania podczas wymiany klocków hamulcowych. Dzięki zasobom danych technicznych zawartych w oprogramowaniu TEXA IDC5 CAR PLUS, wykonanie procedury nie stanowi problemu, ponieważ wszystkie kroki operacji opisane są w biuletynie. 

Rozpoczęcie procedury

Aby bezpiecznie przeprowadzić wymianę klocków, bez ryzyka uszkodzenia układu, należy postępować zgodnie z poniższą procedurą – w tym przypadku wykonywaną manualnie.

Procedurę wymiany dzielimy na trzy główne etapy: 

  1. Ustawienie klocków hamulcowych tył w pozycji montażowej za pomocą komputera pokładowego (zestaw wskaźników)
  2. Fizyczna wymiana klocków hamulcowych
  3. Opuszczenie trybu montażowego

Ilustracja 1. Oznaczenie przycisków kierownicy wielofunkcyjnej.

USTWAWIENIE ZACISKÓW HAMULCOWYCH W TRYB MONTAŻWOWY:

  1. Zamknąć drzwi, maskę i bagażnik.
  2. Ustawić kluczyk w pozycji „1” 
  3. Wcisnąć przycisk A, aż wyświetlacz wielofunkcyjny pokaże: „przebyta droga”
  4. W ciągu 5 sekund (gdy wybrany jest element „przebyta droga” wcisnąć i przytrzymać przycisk D „Przyjęcie rozmowy” i jednocześnie wcisnąć i przytrzymać przycisk B „OK”
  5. Jeśli przycisk nie zostanie wciśnięty w ciągu 5 sekund, wybór „przebyta droga” (lub „Trip”) zostanie utracony i należy ponownie uruchomić procedurę.
  6. Wciskać oba przyciski, a po upływie około 5 sekund, na wyświetlaczu wielofunkcyjnym pojawi się menu „Dane Pojazdu”  
  7. Zwolnić przycisk
  8. Użyć przycisku przewijania do przodu C, aby wyświetlić „Wymiana klocków hamulcowych”
  9. Potwierdzić wybór przyciskiem B „OK” 
  10. Na wyświetlaczu pojawi się komunikat „Przejdź do pozycji montażu”
  11. Potwierdzić wybór przyciskiem B „OK”
  12. Poczekać na osiągnięcie pozycji montażowej na zaciskach tylnych. Będzie słyszalny dźwięk pochodzący z zacisków. W tej fazie nie naciskać pedału hamulca, aby nie uszkodzić zacisków hamulcowych.
  13. Na wyświetlaczu pojawi się komunikat „Pozycja montażowa osiągnięta”.
  14. Wyłączyć zapłon i wyjąć kluczyk, aby zapobiec utracie pozycji montażowej.
  15. WYMIENIĆ KLOCKI HAMULCOWE

WYJŚCIE Z TRYBU MONTAŻOWEGO:

  1. UWAGA: opuścić tryb montażowy tylko wtedy, gdy zaciski i klocki hamulcowe zostały prawidłowo zamontowane. W przeciwnym razie tłoczki hamulcowe zostaną wysunięte przez zacisk hamulcowy.
  2. Ustawić kluczyk w pozycji „1” 
  3. na wyświetlaczu pojawi się komunikat „pozycja montażowa osiągnięta, opuścić pozycję montażową” 
  4. Potwierdzić wybór przyciskiem B „OK” 
  5. Kiedy opuszczamy pozycję montażu, komunikat „Opuszczanie pozycji montażowej” pojawi się na wyświetlaczu
  6. Po zakończeniu operacji na wyświetlaczu pojawi się komunikat „Pozycja montażowa została opuszczona”
  7. Nacisnąć przycisk B „OK” i kilkukrotnie przycisk F „wstecz” aby powrócić do standardowego wyświetlania przebiegu kilometrów.
  8. Wyłączyć zapłon i wyjąć kluczyk.

Ilustracja 2. Oprogramowanie TEXA IDC5 CAR PLUS – okno kart technicznych dostępnych dla klientów

Należy pamiętać, że dla mechanika przeprowadzającego naprawę, tak samo ważne są możliwości diagnostyczne testera jak dane techniczne zawarte w oprogramowaniu. Niejednokrotnie podpowiedzi zawarte w IDC5 CAR umożliwiają nie tylko sprawne przeprowadzenie naprawy, ale również przeprowadzenie jej zgodnie z technologią przewidzianą przez producenta.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat możliwości oprogramowania TEXA IDC5 CAR PLUS – odwiedź stronę www.texapoland.pl lub zadzwoń – 32 364 18 80.

Komentarze (2)

dodaj komentarz
  • ~ Mechanik 2 ponad rok temu Mądre i logiczne podejście mercedesa. Po co czekać aż tester na jednym stanowisku np. zakończy programowanie żeby wymienić klocki w innym samochodzie.
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Konrad 1 ponad rok temu Po co się męczyć , tester i funkcja wymiany. Od razu diagnostyka zrobiona, i adaptacje...
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony