Fot. TEXA
Wymiana klocków hamulcowych tył – Mercedes Benz SLK/SLC 172 – procedura manualna cofania tłoczków hamulcowych.
Pojazdy z elektrycznym hamulcem postojowym mają specjalne wymagania podczas wymiany klocków hamulcowych. Dzięki zasobom danych technicznych zawartych w oprogramowaniu TEXA IDC5 CAR PLUS, wykonanie procedury nie stanowi problemu, ponieważ wszystkie kroki operacji opisane są w biuletynie.
Rozpoczęcie procedury
Aby bezpiecznie przeprowadzić wymianę klocków, bez ryzyka uszkodzenia układu, należy postępować zgodnie z poniższą procedurą – w tym przypadku wykonywaną manualnie.
Procedurę wymiany dzielimy na trzy główne etapy:
- Ustawienie klocków hamulcowych tył w pozycji montażowej za pomocą komputera pokładowego (zestaw wskaźników)
- Fizyczna wymiana klocków hamulcowych
- Opuszczenie trybu montażowego
Ilustracja 1. Oznaczenie przycisków kierownicy wielofunkcyjnej.
USTWAWIENIE ZACISKÓW HAMULCOWYCH W TRYB MONTAŻWOWY:
- Zamknąć drzwi, maskę i bagażnik.
- Ustawić kluczyk w pozycji „1”
- Wcisnąć przycisk A, aż wyświetlacz wielofunkcyjny pokaże: „przebyta droga”
- W ciągu 5 sekund (gdy wybrany jest element „przebyta droga” wcisnąć i przytrzymać przycisk D „Przyjęcie rozmowy” i jednocześnie wcisnąć i przytrzymać przycisk B „OK”
- Jeśli przycisk nie zostanie wciśnięty w ciągu 5 sekund, wybór „przebyta droga” (lub „Trip”) zostanie utracony i należy ponownie uruchomić procedurę.
- Wciskać oba przyciski, a po upływie około 5 sekund, na wyświetlaczu wielofunkcyjnym pojawi się menu „Dane Pojazdu”
- Zwolnić przycisk
- Użyć przycisku przewijania do przodu C, aby wyświetlić „Wymiana klocków hamulcowych”
- Potwierdzić wybór przyciskiem B „OK”
- Na wyświetlaczu pojawi się komunikat „Przejdź do pozycji montażu”
- Potwierdzić wybór przyciskiem B „OK”
- Poczekać na osiągnięcie pozycji montażowej na zaciskach tylnych. Będzie słyszalny dźwięk pochodzący z zacisków. W tej fazie nie naciskać pedału hamulca, aby nie uszkodzić zacisków hamulcowych.
- Na wyświetlaczu pojawi się komunikat „Pozycja montażowa osiągnięta”.
- Wyłączyć zapłon i wyjąć kluczyk, aby zapobiec utracie pozycji montażowej.
- WYMIENIĆ KLOCKI HAMULCOWE
WYJŚCIE Z TRYBU MONTAŻOWEGO:
- UWAGA: opuścić tryb montażowy tylko wtedy, gdy zaciski i klocki hamulcowe zostały prawidłowo zamontowane. W przeciwnym razie tłoczki hamulcowe zostaną wysunięte przez zacisk hamulcowy.
- Ustawić kluczyk w pozycji „1”
- na wyświetlaczu pojawi się komunikat „pozycja montażowa osiągnięta, opuścić pozycję montażową”
- Potwierdzić wybór przyciskiem B „OK”
- Kiedy opuszczamy pozycję montażu, komunikat „Opuszczanie pozycji montażowej” pojawi się na wyświetlaczu
- Po zakończeniu operacji na wyświetlaczu pojawi się komunikat „Pozycja montażowa została opuszczona”
- Nacisnąć przycisk B „OK” i kilkukrotnie przycisk F „wstecz” aby powrócić do standardowego wyświetlania przebiegu kilometrów.
- Wyłączyć zapłon i wyjąć kluczyk.
Ilustracja 2. Oprogramowanie TEXA IDC5 CAR PLUS – okno kart technicznych dostępnych dla klientów
Należy pamiętać, że dla mechanika przeprowadzającego naprawę, tak samo ważne są możliwości diagnostyczne testera jak dane techniczne zawarte w oprogramowaniu. Niejednokrotnie podpowiedzi zawarte w IDC5 CAR umożliwiają nie tylko sprawne przeprowadzenie naprawy, ale również przeprowadzenie jej zgodnie z technologią przewidzianą przez producenta.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat możliwości oprogramowania TEXA IDC5 CAR PLUS – odwiedź stronę www.texapoland.pl lub zadzwoń – 32 364 18 80.
Komentarze (2)