Klient przyjeżdża do warsztatu na sezonową wymianę opon. Przy okazji możemy spojrzeć na stan jego hamulców - zajmie nam to kilka chwil. Efekt? Większa świadomość klienta i większe zaufanie do nas oraz, być może, kolejne zlecenie. Warto? Oczywiście.
„Bezpieczeństwo jazdy zależy w dużej mierze od stanu hamulców. Podczas każdego hamowania elementy układu poddawane są dużym obciążeniom mechanicznym i działaniu temperatury sięgającej kilkuset stopni. Żywotność poszczególnych elementów zależy w dużym stopniu od stylu i techniki jazdy, ale najszybciej zużywającą się częścią układ hamulcowego są właśnie klocki” – wyjaśnia Agnieszka Wojtczuk z Valeo Service Eastern Europe.
Wyeksploatowane klocki to dłuższa droga hamowania i ryzyko przyspieszonego zużycia tarcz. Dlatego podczas sezonowej wymiany ogumienia naturalnym odruchem każdego mechanika powinna być ocena stanu klocków. Jeśli ze względów bezpieczeństwa konieczna będzie ich wymiana, nie warto zwlekać z jej przeprowadzeniem.
Linia klocków dla starszych pojazdów
„Znaczna część samochodów w Polsce stanowią pojazdy mające więcej niż 12 lat. Właściciele starszych aut, którzy poszukują do nich części zamiennych, w dużym stopniu kierują się ceną. Właśnie z myślą o kierowcach ceniących sobie jakość w rozsądnej cenie, firma Valeo wprowadziła na rynek linię klocków hamulcowych First” – dodaje Agnieszka Wojtczuk.
Linia Valeo First, dostępna na polskim rynku od 2015 roku, zdobyła uznanie zarówno wśród dystrybutorów, mechaników, właścicieli warsztatów, jak i użytkowników samochodów. Klocki First przeznaczone do samochodów osobowych i lekkich pojazdów dostawczych charakteryzują się odpowiednim poziomem jakości potwierdzonym przez homologację ECE R90. Gama ponad 300 referencji zapewnia pokrycie europejskiego parku pojazdów na poziomie 80 proc.
Komentarze (2)