Castrol współpracuje z wiodącym zespołem rajdowym ciężarówek biorącym udział w Rajdzie Dakar 2025 w Arabii Saudyjskiej w celu dalszej oceny wydajności swoich olejów silnikowych w ekstremalnych warunkach. Wyniki badań zostaną wykorzystane do opracowywania przyszłych zaawansowanych środków smarnych do pojazdów użytkowych.
Castrol podpisał roczną umowę sponsorską z holenderskim zespołem Firemen Dakarteam, który będzie używał produktów Castrol do swojego pojazdu, zbudowanego przez specjalistów od niestandardowych ciężarówek rajdowych – firmę MM Technology. Ten sam pojazd zapewnił zwycięstwo w klasyfikacji generalnej w kategorii ciężarówek podczas Rajdu Dakar w 2024 r., kiedy pilotował go Martin Macik.
Aby zapewnić niezawodne działanie pojazdu, przez cały Rajd Dakar 2025, który trwa trzy tygodnie między 3 a 17 stycznia, Firemen Dakarteam będzie korzystać ze środków smarnych marki Castrol dostarczanych przez lokalnego dystrybutora, firmę Schouten Energy. Mechanicy zespołu będą codziennie pobierać próbki smaru w celu przeprowadzenia kompleksowej analizy przez zespół badawczo-rozwojowy Castrol z siedzibą w Pangbourne w Wielkiej Brytanii. Wyniki zostaną wykorzystane do dalszej optymalizacji istniejącej gamy zaawansowanych środków smarnych do pojazdów użytkowych Castrol i pomogą w opracowaniu przyszłych produktów.
Rajd Dakar jest postrzegany jako jeden z najtrudniejszych testów w światowych sportach motorowych dla rywalizujących pojazdów, ich kluczowych komponentów i stosowanych w nich płynów. Edycja w 2025 r. tego wyczerpującego rajdu będzie rozgrywać się na dystansie niespełna 8000 kilometrów z Bisha do Shubaytah w Arabii Saudyjskiej, a ciężarówki, takie jak ta pilotowana przez Richarda de Groota z Firemen Dakarteam, będą pokonywać pustynię z prędkością do 140 km/h.
Szeroka gama środków smarnych Castrol do pojazdów użytkowych została opracowana specjalnie pod kątem wymagających zastosowań z wydłużonymi okresami między wymianami oleju. Każdy produkt jest w stanie sprostać ekstremalnym obciążeniom i temperaturom, ponieważ został zaprojektowany tak, aby spełniać wysokie standardy dotyczące wydajności i ochrony.
Castrol VECTON z System Pro Technology™ to podstawowa linia zaawansowanych olejów do silników Diesla do pojazdów użytkowych. Technologia System Pro Technology™ Castrol zapewnia do 45% dodatkowej rezerwy wydajności1 i przeciwdziała rozkładowi oleju, skutecznie zwalczając utlenianie i osady, neutralizując szkodliwe kwasy, kontrolując napowietrzanie oleju, dostosowując się do podwyższonych temperatur i przeciwdziałając utracie lepkości, w celu utrzymania optymalnych właściwości smarnych. Zalety te wydłużają cykl życia oleju i pozwalają uzyskać maksymalny okres między jego wymianami.
Oleje Castrol CRB do silników Diesla zapewniają doskonałą ochronę silników w pojazdach użytkowych, pomagając im działać bardziej wydajnie i dłużej, pozwalając uniknąć nieoczekiwanych przestojów oraz minimalizując koszty napraw.
Olej silnikowy Castrol CRB Turbomax z technologią Durashield™ pomaga przerwać niszczycielski cykl ciepła, osadów i zużycia, zapewniając do 40% lepszą ochronę przed zużyciem2, a tym samym długą żywotność silnika w pełnej sprawności.
Castrol CRB Multi i Castrol CRB Monograde zawierają dodatki myjące rozprowadzające cząsteczki, które mogłyby w przeciwnym razie nadbudować się na powierzchniach silnika, co pozwala ograniczyć odkładanie się osadów. Zawierają także przeciwutleniacze, które przerywają reakcje chemiczne prowadzące do gęstnienia oleju. W efekcie skutecznie zapobiegają powstawaniu osadów na tłoku i zachowują lepkość, co sprzyja sprawnemu działaniu silnika przez długie lata.
Castrol wprowadził na rynek nowy środek smarny VECTON 5W-30 F-TRUCKS CK-4 do pojazdów użytkowych, przeznaczony do stosowania w różnych pojazdach Ford Trucks. Opracowano go zgodnie ze specyfikacją Ford Trucks WSS-M2C213-A1, opartą na normie sekwencji olejowych E6 i E9 Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA). Nowy środek smarny nadaje się do stosowania w ciężarówkach F-Max wyposażonych w silnik Forda Ecotorq Euro 6 i jest również zgodny ze specyfikacją API CK-4.
Fot. Castrol
Komentarze (0)