Edukacja

Warto wiedzieć

ponad rok temu  12.12.2022, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 3 minuty

Polska edycja programu F1 in Schools Poland w Internecie

20 drużyn zbuduje bolidy i będzie rywalizowało o tytuł Mistrza Polski oraz możliwość wystartowania w Finałach Światowych. Polscy uczniowie po raz pierwszy wezmą udział w międzynarodowym konkursie F1 in Schools pod patronatem F1. Bluerank jest jednym z partnerów i sponsorów polskiej edycji konkursu.

F1 in Schools jest uznawany za największy i najbardziej ekscytujący projekt edukacyjny na świecie oparty na STEM (Sciences-Technology-Engineering-Mathematics). Zapoczątkowany w 8 szkołach w Wielkiej Brytanii, 23 lata temu, jest aktualnie obecny w ponad 26 tys. szkół w 51 krajach. Jest to również jedyna globalna platforma promocji filozofii Formuły 1 wśród młodzieży.

Polską edycję stworzyli prof. Tomasz Liśkiewicz i prof. Grzegorz Liśkiewicz, zasiadający w zarządzie Fundacji Academya, która organizuje konkurs w naszym kraju.

- F1 in Schools to konkurs, który istnieje na arenie międzynarodowej od wielu lat. Daje nam ogromną satysfakcję fakt, że reprezentacja Polski będzie w stanie rywalizować w tej prestiżowej imprezie. Uczniowie podczas konkursu mają okazję zbliżyć się do środowiska Formuły 1, co jest inspiracją do dalszego rozwoju umiejętności i wiedzy w zakresie motosportu na światowym poziomie – powiedział prof. Tomasz Liśkiewicz, prezes Fundacji Academya, współzałożyciel F1 in Schools Poland.

- Ten konkurs to rewelacyjna zabawa, w której uczestniczą zarówno uczennice i uczniowie. Wyścigi są bardzo spektakularnym widowiskiem przyciągającym wielu obserwatorów. Jesteśmy dumni, że Polska dołączyła do tej inicjatywy, która jest pierwszym obecnym w Polsce oficjalnym wydarzeniem F1.

Rywalizacja polega budowie miniaturowego bolidu F1 przyszłości. Grupa uczniów (od 3 do 6 osób) projektuje go z wykorzystaniem oprogramowania CAD, do projektowania wspomaganego komputerowo i produkcji wspomaganej komputerowo.

Wymyśla się nazwę zespołu i rozdziela role (inżynier projektu, inżynier produkcji, manager ds. zasobów, osoba odpowiedzialna za sponsoring oraz marketing i projekt graficzny). Samochód musi spełniać wymagania techniczne, określone w regulaminie konkursu. Bolidy są napędzane skompresowanym powietrzem, które wydobywa się z pojemnika na pokładzie samochodu. Takie konstrukcje osiągają prędkość ponad 75 km/h.

Dla utalentowanej młodzieży

W zawodach nie chodzi tylko o zbudowanie najszybszego bolidu. Młodzież w wieku 9-19 lat ma okazję rozwijać swoje zainteresowania związane z motoryzacją i inżynierią, ale również pozyskać umiejętności zarządzania projektem, marketingowe, nauczyć się pracy zespołowej, tworzenia innowacji i komunikacji. Udział w konkursie oznacza również konieczność przygotowania prezentacji na temat swojego projektu.

Wielu z uczestników wchodzi na ścieżkę rozwoju, która prowadzi ich do pracy motorsporcie, a nawet do padoku Formuły 1. Organizatorzy konkursu w Polsce, ale również poszczególne zespoły, będą potrzebowały wsparcia merytorycznego i sponsorów. Naszą rolą jest pomóc im zbudować widoczność zawodów w internecie, tak, aby wysoka świadomość ich marki, przyczyniła się do zaangażowania jak największej liczby potrzebnych podmiotów

Bluerank będzie prowadzić komunikację polskiej edycji F1 in Schools Poland w mediach społecznościowych. Wśród sponsorów F1 in Schools Poland są również: TME, Forvia , Diverse, K-Flex, a partnerami: Politechnika Łódzka, Polski Związek Motorowy i Arkance Systems.

14 maja na Politechnice Łódzkiej odbędą się Finały Krajowe, gdzie wyłonieni zostaną pierwsi mistrzowie Polski. Dwa zespoły otrzymają przepustkę do udziału w Finałach Światowych, które odbędą się na jednym z oficjalnych torów Formuły 1 w sezonie 2023.

Fot. Bluerank

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony