Ogumienie

Ogumienie

ponad rok temu  30.03.2012, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Branża oponiarska rośnie najszybciej

Niezależnie od sektora, producenci w najbliższym czasie będą musieli zainwestować w narzędzia analityczne, pozwalające lepiej poznać oczekiwania i upodobania konsumentów oraz trendy na rynku, a także opracować skuteczne strategie cenowe. Będzie od tego zależało uzyskanie przewagi konkurencyjnej - oceniają eksperci.

W roku finansowym kończącym się w czerwcu 2011 r. ponad 3/4 firm zanotowało wzrost sprzedaży, podczas gdy rok wcześniej aż 60% z nich doświadczyło spadku. Łączna sprzedaż wygenerowana przez 250 badanych firm wyniosła ponad 2,82 biliona USD, co oznacza znaczący wzrost w porównaniu do roku poprzedniego (2,57 biliona USD). Z raportu Deloitte wynika, że liderem wzrostu sprzedaży była Ameryka Łacińska, gdzie sprzedaż wzrosła łącznie o 22,2%. Na drugim miejscu, z wynikiem na poziomie 10,9%, znalazła się Ameryka Północna.

Według autorów raportu, w 2012 r. producenci dóbr konsumenckich nadal będą inwestować w analizę danych, która będzie miała coraz większe zastosowanie, również w procesie optymalizacji cen detalicznych i hurtowych oraz maksymalizacji zwrotu z inwestycji w marketing i handel.

- W 2012 r. wiele firm będzie nadal szukać możliwości rozwoju w skali globalnej i modyfikować model działalności, aby pozyskać nowych klientów i sprzedawców - mówi Dariusz Kraszewski, partner zarządzający Działem Konsultingu Deloitte. - Jednocześnie przedstawiciele firm będą poszukiwać skutecznych sposobów eliminacji niepewności. Rozwój nadal napędzać będą rynki wschodzące dzięki powiększaniu się klasy średniej i rosnącemu popytowi. W tych czasach szczególne znaczenie ma umiejętność integracji i wykorzystania wiedzy o klientach. Firmy, które umieją to zrobić, wypracują trwałe więzi z konsumentami i dystrybutorami, a co za tym idzie - wygrają udziały w rynku

.

Pod względem tempa wzrostu sprzedaży w skali globalnej najszybciej rozwijającym się sektorem była branża modowa, której sprzedaż w analizowanym okresie wzrosła o 14,2 %. Wzrost na podobnym poziomie zanotowali także producenci opon.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony