Standaryzowana etykieta UE ma na celu ułatwienie procesu wyboru produktu dopasowanego do potrzeb konsumentów. Z badania przeprowadzonego przez InsightOut Lab na zlecenie Continental Opony Polska wynika, że różnica pomiędzy deklaracją a faktyczną wiedzą Polaków o oponach jest spora.
78 proc. polskich kierowców przyznaje, że nie słyszało o europejskim standardzie etykiet informacyjnych opon (ESEI), i tylko 31 proc. respondentów zadeklarowało, że osobiście nie zetknęło się z ESEI.
Jednocześnie tylko 6 proc. Polaków przyznaje się, że nie wie, jakie informacje znajdują się na etykiecie.
Niestety, spora część respondentów, która nie przyznała się do niewiedzy, nie ma świadomości tego, jakie informacje rzeczywiście znajdują się na etykietach.
O jakich informacjach umieszczanych na etykietach opon słyszeli Polacy?
- Droga hamowania na mokrej nawierzchni – 37 proc. respondentów,
- Wpływ opony na poziom zużycia paliwa – 42 proc. respondentów,
- Poziomu hałasu generowanego przez oponę w czasie jazdy – 57 proc. respondentów.
Jednocześnie, aż ponad połowa Polaków (55 proc.) twierdzi, że na etykiecie także znajduje się rozmiar opony – co, niestety, nie jest prawdą.
Komentarze (0)