Ogumienie

Ogumienie

ponad rok temu  10.10.2012, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Continental SCANDINAVIA na wszystkich osiach

 

Optymalną przyczepność i panowanie nad pojazdem gwarantują zróżnicowanie konstrukcje opon ze względu na rodzaj osi, na którą są przeznaczone, jak również odpowiedni wzór bieżnika.

Opona HSW 2 SCANDINAVIA przeznaczona jest na oś kierowaną, w związku z czym posiada bieżnik w postaci wzdłużnych rowków i poprzecinanych żeber z mikrorowkami, który dzięki efektowi zazębienia zapewnia dobrą przyczepność na oblodzonych nawierzchniach.

Przeznaczona na oś napędową opona HDW 2 reprezentuje nową generację opon zimowych Continental. Posiada ona bloki o nowatorskiej budowie, które dosłownie przyczepiają się do śniegu i błota. Połączenie strukturalnej stabilności wzoru rowków z trójwymiarowymi blokami umożliwia stworzenie profilu o głębokości do 22 milimetrów, jak również gwarantuje długą żywotność opony eksploatowanej w warunkach zimowych.

Opony HTW 2 z serii SCANDINAVIA to opony do naczep, które idealnie nadają się do łączenia z oponami o wysokich parametrach trakcyjnych do ciągników siodłowych. Zaprojektowane zostały z myślą o użytkowaniu w warunkach zimowych i spełniają podwyższone wymogi w zakresie prowadzenia naczep. Bieżnik o specjalnym wzorze zapewnia optymalne przeniesienie siły hamowania, a także przeciążeń, które występują na zakrętach na każdej z sześciu opon naczepy, nawet na śliskiej nawierzchni.

Jeśli chodzi o przewóz pasażerów nowoczesnymi autobusami, Continental proponuje oponę HSW 2 Coach. Dzięki zamkniętemu pasowi opracowanego z myślą o autobusach i obejmującego trójwymiarowe mikrorowki bieżnika, przenosi ona siłę napędową i siłę kierowania na drogę przy stałej trakcji, niewielkim natężeniu hałasu i jednoczesnym utrzymaniu komfortu jazdy.

Opony do pojazdów użytkowych serii SCANDINAVIA mają jeszcze jedną szczególną właściwość: dwuwarstwowa konstrukcja bieżnika. Podczas zimy zapewniają one optymalną przyczepność za sprawą maksymalnej liczby krawędzi chwytających podłoże. Po starciu pierwszej warstwy bieżnika, spod spodu wyłania się druga, o wzorze właściwym dla opony letniej. Charakteryzuje się ona znacznie wyższą zawartością kauczuku, co dodatkowo wpływa pozytywnie na stabilność pojazdu i zużycie paliwa.

 

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony