Ogumienie

WYWIADY

ponad rok temu  22.01.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 6 minut

Fazilet Cinaralp: Usunięcie barier kluczem do sukcesu
Strona 2 z 2

Podstawowe pytanie – czy w ogóle potrzebujemy opon zimowych? Może opony wielosezonowe są wystarczające?
Technologia opon zimowych jest opracowana specjalnie do temperatury poniżej 7°C, kiedy to opony zimowe zapewniają lepszą przyczepność i prowadzenie pojazdu na drogach zimnych, mokrych i zaśnieżonych. To przekłada się na lepszą przyczepność na śniegu oraz mniejsze zużycie paliwa. Przede wszystkim redukują drogę hamowania w porównaniu z oponami letnimi i zwiększają bezpieczeństwo jazdy. Poniższe dane mówią same za siebie:

- hamowanie na mokrej powierzchni +6°C: około 4 m krótsza droga hamowania na oponach zimowych;

- hamowanie na mokrej powierzchni +2°C: około 11 m krótsza droga hamowania na oponach zimowych;

- hamowanie na śniegu -5°C: około 37 m krótsza droga hamowania na oponach zimowych;

- hamowanie na lodzie -5°C: około 13 m krótsza droga hamowania na oponach zimowych.

W przyszłym roku pojawią się nowi komisarze. O czym powinni pamiętać, żeby utrzymać lub zwiększyć konkurencyjność branży oponiarskiej w Europie?
W celu utrzymania konkurencyjności przemysłu europejskiego, Komisja Europejska powinna pamiętać o następujących priorytetach:

1. Potrzeba pełnego wdrożenia tzw. inteligentnych regulacji! Ocena skutków regulacji i potrzeba każdego nowego rozporządzenia powinny być dokładnie przeanalizowane, angażując w to branżę oponiarską. Jest to istotny warunek dla pomyślnego funkcjonowania całego przemysłu w Europie.

2. Wspieranie inwestycji w badania i innowacje. Europejski przemysł opon inwestuje nawet 3,5% w badania i innowacje.

3. Zapewnienie sprawiedliwego i niedyskryminacyjnego dostępu do surowców.

4. Dostęp do rynków rosnących. W wysoce konkurencyjnym rynku globalnym stabilność przemysłu wymaga zdolności do szukania możliwości wzrostu gospodarczego na całym świecie. Pomimo kryzysu, który w 2008 roku uderzył w Europę, inne regiony zanotowały dwucyfrowy wzrost i niestety, często są to te regiony, które narzucają zagranicznym podmiotom bariery dostępu. Sukces w usunięciu tych barier jest kluczowy dla konkurencyjności europejskiego przemysłu oponiarskiego.

Źródło: Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego

Tagi: PZPO, ETRMA,

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony