Ogumienie

Ogumienie

ponad rok temu  05.06.2012, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Goodyear Dunlop o etykietowaniu opon

image_galleryZainicjował ją Arthur de Bok, prezes Goodyear Dunlop w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Wskazując niewątpliwe korzyści płynące ze zmian legislacyjnych, zwrócił on uwagę także na ograniczenia związane z tym, że na etykiecie prezentowane będą jedynie trzy parametry opony.

- Etykietowanie to bardzo dobre i potrzebne rozwiązanie, dzięki któremu nabywca będzie mógł właściwie ocenić opony oraz optymalnie dobrać je do swoich potrzeb – powiedział Arthur de Bok w obecności ponad 300 ekspertów z branży motoryzacyjnej i oponiarskiej. - Jednak na etykiecie zawarte będą zaledwie trzy parametry opony, a o jakości ogumienia świadczy znacznie więcej czynników.

Od 30 maja br. producenci opon mogą dobrowolnie informować o określonych przez Unię Europejską parametrach ogumienia na obowiązkowym unijnym oznaczeniu w formie etykiety dołączonej do produktu. Będzie ona graficznie informować o jakości opon, uwzględniając ich trzy kluczowe parametry: przebiegi, przyczepność na mokrej nawierzchni i poziom emitowanego hałasu. Nowe ustawodawstwo zacznie obowiązywać w listopadzie br.

- Goodyear Dunlop docenia wartość unijnego etykietowania opon z uwagi na płynące z niego korzyści dla konsumentów – powiedział Arthur De Bok. - Etykiety pomogą klientom podejmować decyzje w oparciu o klarowne informacje, kierując ich w stronę opon bezpieczniejszych i bardziej przyjaznych środowisku.

Na co zwraca uwagę, unijne oznaczenie nie mówi jednak wszystkiego o parametrach opony czy jej oddziaływaniu na środowisko.

- Istnieje wiele innych, ważnych kryteriów bezpieczeństwa nie ujętych na etykiecie, jak np. hamowanie na suchej drodze czy właściwości trakcyjne – podkreśla. - Goodyear Dunlop przy ocenie swoich produktów bierze pod uwagę ponad 50 parametrów. Niezależne testy opon, prowadzone przez kluby motoryzacyjne i czasopisma, uwzględniają przeważnie do piętnastu kryteriów, a etykieta obejmuje tylko trzy wybrane. Etykiety mogą również nie w pełni odzwierciedlać właściwości produktów przeznaczonych do zastosowań specjalnych, a takimi są np. opony zimowe, które przygotowuje się pod kątem jazdy w specyficznych zimowych warunkach, przy niskich temperaturach.

 

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony