Ogumienie

Ogumienie

ponad rok temu  10.11.2010, ~ Administrator - ,   Czas czytania 7 minut

Strona 2 z 2

[img_full]7713|9068[/img_full]


Ciężarówka Renault dla Coca-Coli
Renault wyprodukowało specjalny samochód ciężarowy dla belgijskiego oddziału koncernu Coca-Cola. To jeden z trzech samochodów Premium Distribution Hybrys Tech wyprodukowanych na potrzeby przetestowania nowej technologii w warunkach eksploatacyjnych. Pojazd Coca-Coli będzie używany w rejonie Brukseli do dystrybucji produktów koncernu. Renault planuje wprowadzić tę technologię do dystrybucji na szerszą skalę. Obecnie Goodyear współpracuje z obydwoma firmami przy analizie rachunku kosztów eksploatacji pojazdów hybrydowych. Ciężarówka Coca-Coli to hybryda równoległa, co oznacza, że napędzana jest na dwa sposoby, w tym wypadku silnikiem elektrycznym i diesla.
Samochody Premium Distribution Hybrys Tech zbudowano na ramie Renault Premium Distribution w konfiguracji 6x2*4, co oznacza, że z tyłu pojazdu umieszczona jest druga oś skrętna, co ułatwia manewry w ruchu miejskim. Pojazd ma zawieszenie pneumatyczne, a nadwozie zbudowała firma Van Hool.

Autobusy hybrydowe
Van Hool pracuje nad projektem, który ma dostarczyć belgijskiemu przedsiębiorstwu komunikacji miejskiej De Lijn 79 autobusy hybrydowe. Opony do nich dostarcza koncern Goodyear. W marcu na trasę w Gandawie po raz pierwszy wyjechał autobus hybrydowy przedsiębiorstwa De Lijn, a po nim hybrydy trafiły do Leuven i Brugii. Oceniwszy te trzy prototypy, Van Hool przystąpił do produkcji pozostałych autobusów. Mają one alternatywny napęd elektryczny z superkondensatorami. Jazda autobusem miejskim wymaga częstych zatrzymań na krótkie postoje. Podczas spowalniania i zatrzymania pojazdu, silnik zaczyna działać jako generator energii, która magazynowana jest w superkondensatorach. Kiedy pojazd ruszy, odzyskana energia jest uwalniana i wspomaga moc silnika. To rozwiązanie opiera się na tej samej zasadzie, co niedawno wprowadzony do wyścigów Formuły 1 system KERS.

Rekord prędkości Volvo
Volvo Trucks realizuje projekt, który ma szansę ukazać olbrzymi potencjał silników hybrydowych – chodzi o ustanowienie światowego rekordu prędkości ciężarówek hybrydowych. W tym projekcie Volvo wspiera Boije Overbrink, który ustanowił rekord prędkości ciągników siodłowych właśnie na ciągniku Volvo. Obecny rekord wynosi blisko 250 km/h. Na potrzeby nowego projektu stworzono Volvo VN, zasilane przez silnik elektryczny oraz silnik Diesla, wykorzystujący paliwa alternatywne. Z powodu wysokich prędkości osiąganych podczas prób, na przedniej osi zamontowano opony Goodyear Truck Racing – jedyne opony zatwierdzone przez Międzynarodową Federację Samochodową na Europejskie Mistrzostwa w Wyścigach Ciężarówek, odporne na wysokie obciążenia i temperatury występujące w tak ekstremalnych warunkach. Na tylnych, pojedynczych kołach zamontowano specjalnie zaprojektowane opony w rozmiarze 495/45R22.5, zbudowane z lekkiej i niezwykle wytrzymałej mieszanki gum – być może takie właśnie będą opony przyszłości, montowane na osiach napędowych pojazdów w ruchu miejskim. Ciężarówka będzie wystawiona podczas Targów IAA (sektor południowy, stanowisko nr G09).

GALERIA ZDJĘĆ

Goodyear wspiera ekotransport
Goodyear wspiera ekotransport
Goodyear wspiera ekotransport

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony