Ogumienie

Ogumienie

ponad rok temu  29.04.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Grupa Michelin publikuje wyniki za I kwartał 2014 r.
Strona 1 z 2

W pierwszym kwartale 2014 r. Grupa Michelin odnotowała sprzedaż na poziomie 4,8 miliardów euro, co jest zgodne z założeniami firmy na bieżący rok. Na wyniki pozytywnie wpływa poprawiająca się sytuacja na rynku sprzedaży opon.

W pierwszym kwartale 2014 r. Grupa odnotowała wzrost wolumenu sprzedaży o 3,4% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Poprawa wyników jest efektem dobrej sprzedaży opon marki Michelin, wzrostu produkcji samochodów osobowych i związanej z tym sprzedaży opon na pierwsze wyposażenie oraz wzrostów w segmentach ciężarowym, rolniczym, jednośladów i lotniczym.

Mimo wzrostu wolumenu sprzedaży, na wynik finansowy Grupy negatywny wpływ miały kursy walutowe, zwłaszcza umocnienie euro w stosunku do innych walut.

 

Sprzedaż netto

(w mln euro)

I kwartał 2014

 

I kwartał 2013

Zmiana

Opony do samochodów osobowych i dostawczych oraz ich dystrybucja

2 520

 

2 582

- 2,4%

Opony do samochodów ciężarowych i ich dystrybucja

1 462

1 477

- 1,0%

Segmenty specjalistyczne*

775

818

- 5,2%

Grupa łącznie

4 758

4 877

- 2,4%

* Opony przemysłowe, rolnicze, lotnicze i do jednośladów; mapy i przewodniki oraz pozostałe.

1. Wolumen sprzedaży opon do samochodów osobowych i dostawczych

1 kw. 2014
% zmiana rok do roku

Europa,

Rosja,

Turcja

Ameryka Północna

Azja

(bez Indii)

Ameryka Południowa

Afryka,
Bliski Wschód, Indie

Łącznie

Pierwsze wyposażenie

+ 6%

+ 5%

+ 8%

- 8%

- 9%

+ 5%

Rynek wymiany

+ 4%

+ 7%

+ 11%

+ 6%

+ 4%

+ 7%

Pierwsze wyposażenie

- Za sprawą zwiększonej produkcji samochodów wolumen sprzedaży opon w Europie wzrósł o 6%. We wschodniej części kontynentu – z powodu spowolnienia gospodarczego w Rosji i niestabilnej sytuacji na Ukrainie – wolumen sprzedaży obniżył się o 6%.

- Wymiana pojazdów na nowe przez klientów Ameryki Północnej znalazła odzwierciedlenie we wzroście sprzedaży opon o 5%.

- W Azji popyt wzrósł o 8%, jednak widoczne były znaczne różnice w poszczególnych krajach. W Chinach sprzedaż nadal rosła (+12%), z kolei w krajach Azji Południowo-Wschodniej odnotowano spadek (-9%).

- W Ameryce Południowej, głównie za sprawą mniejszego eksportu samochodów z Brazylii, wolumen sprzedaży opon obniżył się o 8%.

Rynek wymiany

- W Europie Zachodniej popyt wzrósł o 7% w porównaniu do historycznego minimum zanotowanego na przełomie roku. Z kolei w Europie Wschodniej popyt na rynku wymiany spadł o 8% z powodu spowolnienia gospodarczego i sytuacji politycznej w Rosji i na Ukrainie. Łącznie w całej Europie popyt wzrósł o 4%.

- W Ameryce Północnej wolumen sprzedaży wzrósł o 7%, co było efektem utrzymującego się w szczególności w Kanadzie popytu oraz zwiększonego importu.

- W Azji sprzedaż opon podniosła się o 11%. Znaczące wzrosty zanotowano zarówno w Chinach (+11%), jak i w Japonii (+21%), gdzie popyt był wspierany przez ciężką zimę i zbliżającą się podwyżkę VAT.

- Popyt w krajach Ameryki Południowej wzrósł o 6%, głównie za sprawą dobrej sprzedaży w Brazylii, Kolumbii i Argentynie.

2. Wolumen sprzedaży: opony do samochodów ciężarowych

1 kw. 2014
% zmiana rok do roku

Europa,

Rosja,

Turcja

Ameryka Północna

Azja

(bez Indii)

Ameryka Południowa

Afryka,
Bliski Wschód, Indie

Łącznie

Pierwsze wyposażenie*

- 3%

 

+ 6%

+ 11%

+ 10%

- 8%

+ 5%

Rynek wymiany*

+ 9%

+ 8%

+ 4%

+ 4%

+ 3%

+ 5%

*Tylko rynek opon radialnych

Pierwsze wyposażenie

- W Europie Zachodniej popyt wzrósł o 8%, co było spowodowane rejestracjami samochodów kupionych przed wprowadzeniem norm emisji spalin Euro VI. Z kolei w Europie Wschodniej wolumen sprzedaży obniżył się o 40%.

- W Ameryce Północnej wolumen sprzedaży wzrósł o 6%, m.in. za sprawą lepszej sprzedaży w segmencie dużych ciężarówek.

- Wolumen sprzedaży w Azji poprawił się o 11%. W Chinach zanotowano wzrost o 13%, z kolei w krajach Azji Południowo-Wschodniej, za sprawą niestabilnej sytuacji w Tajlandii, popyt obniżył się o 12%.

- W Ameryce Południowej popyt na opony kontynuował wzrostowy trend (+10%).

Rynek wymiany

- W Europie zmiana poziomu sprzedaży o +9%. W krajach Europy Zachodniej wzrost popytu wyniósł 16%, co było efektem niskiej bazy w porównywalnym okresie i wyprzedaży zapasów przez dystrybutorów. W krajach Europy Wschodniej sytuacja ekonomiczna i polityczna spowodowała spadek wolumenów sprzedaży.

- W Ameryce Północnej wolumen sprzedaży opon wzrósł o 8%, co było efektem dobrej sytuacji ekonomicznej i zwiększonego importu.

- W Azji wolumen sprzedaży na rynku wymiany odnotował poprawę o 4%. W Chinach wyniosła ona 1%, co było spowodowane spowolnieniem wzrostu gospodarczego. Z kolei w krajach Azji Południowo-Wschodniej rynek pozostaje pod wpływem wymiany opon diagonalnych na radialne. W Japonii wzrost sprzedaży o 47% spowodowany był zakupami przed planowaną podwyżką VAT.

- W krajach Ameryki Południowej wolumen sprzedaży wzrósł o 4%.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony