Najprostszym sposobem jest wybór pasty uniwersalnej. Należy jednak pamiętać o tym, że preparat nie może zawierać związków ropopochodnych, ponieważ związki pochodzące z ropy naftowej przyspieszają procesy starzenia gumy i korodowanie obręczy.
W przypadku prowadzenia serwisu wyspecjalizowanego w obsłudze konkretnego rodzaju opon, warto rozważyć zastosowanie preparatów specjalistycznych – podpowiadamy, na co zwrócić uwagę:
- podczas montażu opon sportowych, szerokich warto stosować specjalistyczne pasty, które są szybkoschnące, a ich specjalnie dobrana formuła uniemożliwia obrócenie opony na obręczy, a także zapewnia większy poślizg w porównaniu do pasty uniwersalnej,
- rosnąca popularność kół z systemem TPMS wymusza stosowanie odpowiednich preparatów montażowych w płynie lub sprayu, które niwelują ryzyko zanieczyszczenia i zatkania czujnika ciśnienia w kole,
- do montażu i demontażu opon samochodów ciężarowych zaleca się stosować preparaty specjalnie opracowane dla tego typu opon, gdyż uszczelniają połączenie opony z obręczą i zapewniają odpowiedni poślizg na długich odcinkach o wysokim stopniu tarcia między oponą a obręczą,
- montaż opon na starych, skorodowanych obręczach warto przeprowadzić z użyciem preparatów będących połączeniem pasty montażowej i uszczelniacza, które uszczelniają problemowy obszar, dając jednocześnie dobry poślizg w czasie montażu
- wymiana opon w traktorze jest wymagającym zadaniem z uwagi na specyfikę opon, dlatego najlepiej korzystać w tym procesie ze specjalistycznych preparatów do montażu opon, przeznaczonych głównie do opon rolniczych
- dla serwisów obsługujących opony maszyn ziemnych rekomendowany produktem do montażu opon wielkogabarytowych jest preparat o specjalistycznym składzie, powodującym wysoką lepkość produkty i dzięki remu łatwe smarowanie
Więcej porad na temat montażu opon - TUTAJ.
Źródło: Tip-Topol
Komentarze (0)