Ogumienie

Ogumienie

ponad rok temu  11.01.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Kącik porad TPMS

Nowe, oryginalne czujniki ciśnienia – potencjalne problemy

Jako dystrybutorzy jednego z rozwiązań do obsługi systemu TPMS na naszym rynku często spotykamy się z sytuacją, gdzie dzwoniący klient pyta, czy czujniki, które sprzedajemy, będą działać w jego aucie i dlaczego są dwa razy tańsze niż te, które on posiada. Oznajmia, że kupił nowe czujniki w salonie i po zamontowaniu ich przez warsztat samochód pokazuje błąd, a czujniki nie działają.
Każdy czujnik ma swój indywidualny numer ID, który jest zapisany w pamięci komputera samochodu, a ten dzięki niemu rozpoznaje go i komunikuje się z nim. W niektórych samochodach, np. BMW, Mercedes, Audi czy Mazda, następuje automatyczne wykrycie nowych czujników i problem ten nie istnieje. Jednak dość często mamy do czynienia z sytuacją, w której auto nie przyswoi samo nowych numerów. Rozwiązaniem tej sytuacji będzie przyuczenie pojazdu do nowego kompletu czujników za pomocą urządzeń, np. Sensor Aid oraz modułu OBDII marki CUB bądź w przypadku wymiany tylko jednego czujnika podmiana tego jednego numeru. Po zakodowaniu nowych numerów w pamięci samochodu auto powinno wykrywać nowe czujniki i odczytywać z nich dane. Niekiedy wymagane jest jeszcze zastosowanie odpowiedniej procedury dla danego auta. Lista takich procedur już niedługo zostanie wydana przez naszą firmę.
Należy pamiętać, że w przypadku korzystania z dwóch kompletów kół (zimowe i letnie) przy każdej ich wymianie należy podmieniać numery czujników zaprogramowanych w aucie. Najlepszym rozwiązaniem będzie posiadanie zamiennych czujników UNI-Sensor marki CUB, które są sporo tańsze od czujników oryginalnych, a które można zaprogramować na takie same numery jak czujniki oryginalne, dzięki czemu auto nie będzie wymagało przyuczania do nowych numerów czujników.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony