Ogumienie

Ogumienie

ponad rok temu  16.04.2012, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Dzięki technologiom opracowanym w Centrum Badawczo-Rozwojowym Michelin opony są dostosowane do współpracy z silnikiem 6,262cc V12 740-HP, w który wyposażona jest F12berlinetta. Opony Michelin zaprojektowane dla najmocniejszego w historii Ferrari zawdzięczają swoje osiągi doświadczeniom konstruktorów zdobytym w najbardziej wymagających zawodach świata. Zalicza się do nich m.in. 24-godzinny wyścig Le Mans, w którym Michelin zwyciężył 14 razy z rzędu. Technologie rozwinięte na torze wyścigowym zostały przeniesione do opon używanych na drogach, jak w przypadku MICHELIN Pilot Super Sport.  Rozmiary MICHELIN Pilot Super Sport przeznaczone dla nowego F12berlinetta to: 255/35 ZR 20 na przód i 315/35 ZR 20 na tył.

Technologie zastosowane w oponie to m.in. opasanie Twaron®. Włókno aramidowe wysokiej gęstości zastosowane w konstrukcji MICHELIN Pilot Super Sport gwarantuje wyjątkową stabilność opony przy dużych prędkościach. Główną cechą włókna aramidowego Twaron® jest jego wysoka wytrzymałość na rozciąganie przy niskiej masie. Próbka Twaronu® jest pięciokrotnie bardziej wytrzymała od próbki stali o tej samej masie. Inną innowacyjną właściwością opon jest Variable Contact Patch 2.02 i bieżnik Tri-Compound i Bi-Compound. Bieżnik składający się z różnych rodzajów mieszanki gumy po jego lewej i prawej stronie jest innowacją technologiczną opracowaną na potrzeby opon wyścigowych i używaną w zawodach, takich jak 24-godzinny wyścig Le Mans. Strona zewnętrzna bieżnika jest wykonana z unikalnego elastomeru, który zapewnia wyjątkową wytrzymałość opon. Wewnętrzna strona bieżnika wykonana z elastomeru najnowszej generacji, charakteryzującego się dużą przyczepnością, pozwala oponie (na mokrej nawierzchni) rozcinać film wodny i zapewnia przyczepność poprzez przyleganie do nawet najmniejszych nierówności drogi.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony