Bardzo szerokie opony są dostępne w dwóch rozmiarach: 285/30 ZR 20 dla przedniej osi i 315/35 ZR 20 dla tylnej. Pomimo nietypowej szerokości, opony są wyjątkowo lekkie – przednia waży zaledwie 10 kg, a tylna jedynie 15 kg. Oznacza to, że opony te są lżejsze o nawet 10% w porównaniu do oferowanych przez konkurencję. Zalety lżejszych opon to:
• zmniejszenie mas nieresorowanych, co poprawia stabilność prowadzenia i zwiększa dynamikę jazdy;
• zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2 – opony MICHELIN, stworzone dla Ferrari 599 GTO osiągają o 20 proc. lepsze opory toczenia niż podobne opony konkurencji, redukując emisję CO2 o 7 gramów na kilometr.
[img_full]7039|7236[/img_full]
Inżynierowie Michelin zastosowali w oponach dla Ferrari 599 GTO innowacyjną mieszankę gum, która pozwala na precyzyjne manewrowanie, nawet w przypadku 670-konnego FERRARI z sześciolitrowym silnikiem V12.
Specjalnie zaprojektowany bieżnik opony Michelin składa się z trzech różnych mieszanek gum:
• na zewnątrz opony zastosowano wyjątkowo wytrzymałą mieszankę typu torowego, która znosi ekstremalne naciski podczas jazdy na torze wyścigowym;
• środkowa część bieżnika składa się z mieszanki gumy, zapewniającej doskonałe sterowanie przy wysokiej prędkości;
• wewnętrzna guma w połączeniu z zastosowaną rzeźbą bieżnika została zaprojektowana tak, by zapewnić maksymalny kontakt z nawierzchnią i przez to jak największą przyczepność.
Inżynierowie z Michelin oraz kierowcy testowi z Ferrari współpracowali na różnych torach, głównie w Fiorano i Nardò we Włoszech, aby zrównoważyć osiągi opon Michelin i mieć pewność, że spełnią one oczekiwania użytkowników FERRARI GTO, najszybszego seryjnie produkowanego Ferrari w historii!
[img_full]7039|7234[/img_full][img_full]7039|7235[/img_full]
Komentarze (0)