Ogumienie

Ogumienie

ponad rok temu  28.02.2012, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Konstruktorzy Michelin współpracowali z naukowcami z Katedry Akcydentologii (nauka o wypadkach) z Uniwersytetu w Dreźnie, którzy, po zbadaniu przyczyn 20 tysięcy wypadków odnotowanych na europejskich drogach w ostatnich 10 latach, uznali hamowanie za jeden z podstawowych czynników bezpieczeństwa. Badania niemieckich naukowców pozwoliły na nakreślenie „mapy” typów wypadków i dostarczyły danych, które pomogły w skonstruowaniu opony spełniającej najwyższe wymogi bezpieczeństwa.

Aby udowodnić poziom bezpieczeństwa jaki zapewnia MICHELIN Primacy 3, firma Michelin zleciła dwóm niezależnym centrom testowym TÜV SÜD Automotive i IDIADA porównanie nowej opony z oponami czterech wiodących konkurentów (wyniki testów poniżej). 

Opona może zapewniać maksymalne bezpieczeństwo tylko wtedy, jeżeli utrzymuje stały kontakt z suchą lub mokrą nawierzchnią. Najważniejszą cechą MICHELIN Primacy 3 jest przyczepność uzyskana dzięki zastosowaniu innowacyjnych technologii. 

Nowa, opatentowana mieszanka gumy MICHELIN Primacy 3 stanowi unikatowe połączenie różnych elastomerów, środka wzmacniającego na bazie krzemionki i żywicowych substancji zmiękczających. To, co czyni mieszankę innowacyjną, to nie tylko same jej składniki, ale optymalne proporcje każdego ze składników i sposób połączenia, który bardzo mocno wiąże składniki ze sobą, zapewniając tym samym wysoką trwałość opony.

Ze względu na wymagania, jakie opony muszą spełnić podczas gwałtownego hamowania lub pokonywania zakrętów na mokrej i suchej nawierzchni, ważne jest, aby w kontakcie z podłożem pozostawała jak największa powierzchnia gumy.

Dzięki nowej, opatentowanej przez Michelin rzeźbie bieżnika z samoblokującymi się lamelami, podczas intensywnego hamowania cała powierzchnia klocków bieżnika opony MICHELIN Primacy 3 przylega do podłoża. W konstrukcji lameli wykorzystano podpory przylegające do klocków bieżnika, które podczas hamowania zapobiegają odkształceniu się klocków bieżnika, w efekcie uzyskuje się większą siłę hamowania i krótszą drogę do zatrzymania auta.

Oprócz oryginalnej struktury, nowe lamele produkuje się w przełomowej technologii, która pozwala na zmniejszenie ich szerokości do zaledwie 0,2 mm, a to oznacza, że takie lamele są dwa do trzech razy węższe od lameli w bieżnikach opon zimowych.

Zalety opony MICHELIN Primacy 3 doceniło wielu producentów samochodów, montując ją na oryginalnym wyposażeniu takich modeli, jak: Ford Mondeo, Audi A6, Volvo V60 Hybrid, Renault Clio 4, VW Golf VII, BMW 5, Mercedes Classe S.

MICHELIN Primacy 3: Charakterystyka techniczna i dostępne rozmiary
Opona MICHELIN Primacy 3 dostępna jest w 38 rozmiarach. 
Symbole prędkości: H, V, W, Y
Profil: od 65 do 45
Średnica osadzenia: od 15 do 18 cali

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony