Ciężarówki De Rooy zajmują trzecie i czwarte miejsce na standardowych oponach Goodyear
Mimo prowadzenia przez kilka etapów i skutecznej walki z bardzo trudnymi warunkami, zespół De Rooy musiał zadowolić się trzecim i czwartym miejscem w kategorii pojazdów ciężarowych w Rajdzie Dakar 2017. Prowadząc ciężarówki Iveco Powerstar 4X4 wyposażone w standardowe opony Goodyear ORD, Holender Gerard De Rooy i Argentyńczyk Federico Villagra pokonali 8500 kilometrów trudnego terenu, kończąc zawody tuż za dwoma rosyjskimi Kamazami. Dwa pozostałe pojazdy startujące w barwach zespołu De Rooy ukończyły rajd na solidnym 16. i 17. miejscu spośród 50 startujących ciężarówek.
"W tym roku postawiliśmy sobie za cel ukończenie Dakaru na miejscu na podium i osiągnęliśmy go. Mieliśmy jeden zły dzień i nikogo nie można za to winić. Trzecie miejsce mnie zadowala," powiedział Gerard De Rooy. “Decydującym czynnikiem była nawigacja. Nie mamy problemu z tym, że była utrudniona, bo taka ma być. Podobało mi się to, że sytuacja zmieniała się z dnia na dzień, ponieważ wszyscy popełniali błędy. Ale chwilami poziom trudności był zbyt wysoki, ponieważ wskazówki były niejasne. Jak zawsze ważną rolę odgrywały opony, lecz w tym roku za sprawą warunków pogodowych osiągi oferowane przez ogumienie były ważniejsze niż kiedykolwiek. Dzięki stałej współpracy z Goodyearem mieliśmy najlepsze i najlepiej dobrane opony w tym najtrudniejszym rajdzie na świecie."
Zespół De Rooy ponownie wybrał opony 375/90R22.5 Goodyear ORD dla ciężarówek startujących w Dakarze i opony Goodyear Omnitrac MSD II dla pojazdów serwisowych. Dobór ogumienia był rezultatem bliskiej współpracy między zespołem De Rooy i Goodyearem, z którym Gerard De Rooy zwyciężył w ubiegłym roku, a Federico Villagra zajął trzecie miejsce. Amerykański koncern ma na koncie długie i udane partnerstwo z zespołem De Rooy i ściśle współpracował aby zapewnić najlepsze opony i ustawienia dla pojazdów ciężarowych.
“Gratulujemy Gerardowi De Rooy miejsca na podium. Tegoroczne bardzo trudne warunki, rozmyte drogi i głębokie błoto podkreślały istotną rolę opon w tej imprezie,” powiedział Benjamin Willot, dyrektor marketingu opon użytkowych Goodyear w regionie EMEA. “Z dumą po raz kolejny wspieramy Gerarda i jego zespół, nie tylko naszymi produktami, lecz także pracą inżynierów, którzy za kulisami zapewnili ciężarówkom oraz zespołowi De Rooy najlepszą przyczepność, najwyższą niezawodność i przygotowanie do niewątpliwie najtrudniejszego w świecie testu opon.”
Przez 12 dni kierowcy Gerard De Rooy, Moises Torrallardona i mechanik Darek Rodewald zmagali się z najtrudniejszym terenem i czterdziestoma dziewięcioma konkurentami. Rajd rozpoczął się w Asuncion w Paragwaju 2 stycznia i prowadził głównie bezdrożami przez Boliwię, aż do Buenos Aires w Argentynie, gdzie zakończył się 14 stycznia. 11 etapów (jeden został odwołany ze względu na pogodę) Dakaru obejmowało trasę o długości 8500 kilometrów na błotnistych nawierzchniach, pustyniach, w wysokich górach i na skałach. W zawodach wzięło udział łącznie ponad 300 motocykli, quadów, samochodów, pojazdów serwisowych i ciężarówek, a ukończyły go 222 pojazdy.
Komentarze (0)