Ogumienie

Serwis ogumienia

Artykuł sponsorowany

10 dni temu  23.04.2024, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Obsługa TPMS nigdy nie była tak prosta

TPMS oznacza system monitorowania ciśnienia w oponach, czyli elektroniczny system monitorujący ciśnienie powietrza w oponie pojazdu. Istnieją dwa rodzaje TPMS, bezpośredni i pośredni. Bezpośredni TPMS mierzy ciśnienie w oponach za pomocą czujnika zamontowanego na zaworze, umieszczonego w każdej oponie, natomiast pośredni TPMS wykorzystuje system ABS do sygnalizowania utraty ciśnienia powietrza.

Jak działa TPMS?

Zarówno bezpośrednie, jak i pośrednie systemy ostrzegania powiadamiają kierowcę o zmianach ciśnienia powietrza w jednej lub kilku oponach. Zarówno w przypadku bezpośredniego, jak i pośredniego układu TPMS, jeśli w oponie zostanie wykryte niedopompowanie o 20% lub więcej, na desce rozdzielczej zapali się lampka ostrzegawcza.

Chociaż oba typy TPMS mają ten sam cel, działają odmiennie – ważne jest, aby zrozumieć różnicę. Jak sama nazwa wskazuje, pośredni system TPMS wskazuje ciśnienie w oponach „pośrednio”, wykorzystując dane z układu ABS pojazdu. Jedną z największych wad pośrednich systemów TPMS jest to, że nie wyświetlają one rzeczywistej wartości ciśnienia w każdej oponie. Ponadto, w zależności od pojazdu, lampka ostrzegawcza zaświeci się, gdy wykryje niskie ciśnienie, ale nie wskaże, w której oponie jest niski poziom – należy to sprawdzić ręcznie.

Bezpośrednie odczyty TPMS są dostarczane przez czujniki ciśnienia zamontowane wewnątrz każdej opony, które wysyłają odczyty ciśnienia do centralnego komputera pojazdu (ECU), które są później wyświetlane na desce rozdzielczej. Lampka ostrzegawcza na desce rozdzielczej i sygnał dźwiękowy powiadamiają kierowcę w przypadku spadku ciśnienia o 20%. Dzięki bezpośredniemu systemowi TPMS kierowcy są ostrzegani wcześniej, a jeśli samochód jest wyposażony w wyświetlacz ciśnienia według lokalizacji, będzie on wyświetlał odczyty dla każdej opony z osobna. System TPM to funkcja bezpieczeństwa, która pomaga kierowcom w utrzymaniu prawidłowego ciśnienia w oponach. Bezpośredni TPMS zapewnia dokładniejsze odczyty ciśnienia w porównaniu do pośredniego.

Schrader TMPS Solution - światowy lider w dziedzinie TPMS

Firma Schrader jest najbardziej znana z opracowania standardowego zaworu do opon pneumatycznych – stosowanego w większości pojazdów mechanicznych na świecie. Obecnie Schrader jest światowym liderem w dziedzinie systemów monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS). Technologia systemów TPMS firmy Schrader jest stosowana w około 50% pojazdów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych światowych producentów OEM.

Firma Schrader swoją działalność na rynku motoryzacyjnym rozpoczęła od wprowadzenia pierwszego programowalnego czujnika EZ-sensor. Rodzina produktów EZ-sensor została opracowana zgodnie ze standardami inżynierii i jakości oryginalnego wyposażenia i obsługuje technologie do automatycznej lokalizacji najnowszej generacji.

EZ-sensor GO to najnowsza generacja czujników w rodzinie produktów Ez-sensor, dostępna w trzech różnych kolorach zaworów, ze srebrnym, czarnym i tytanowo-szarym trzpieniem o zmiennym kącie. Czujniki te pasują do 99,1% pojazdów na europejskim rynku motoryzacyjnym. Rodzina produktów Schrader EZ-sensor to pierwszy na świecie czujnik TPMS, który posiada certyfikat zgodny z wytycznymi TÜV SÜD Product Service GmbH, oferując klientom najwyższą jakość.

EZ-sensor GO jest programowalny dla 99% wszystkich marek, modeli i roczników pojazdów.

Korzyści to m.in.:

  • zmienny kąt zaworu w zakresie od 0o do 40o
  • programowalny przy użyciu wszystkich niezależnych narzędzi TPMS
  • 36 miesięcy gwarancji na 45 000 km
  • 300 km/h maksymalnej prędkości

Zestawy serwisowe

Elementy zestawu serwisowego należy wymieniać przy każdej wymianie opon przy użyciu oryginalnego zestawu serwisowego TPMS zatwierdzonego przez OEM. Wszystkie elementy w zestawach są przeznaczone wyłącznie do jednorazowego użytku.

Zestawy serwisowe dla zaworów gumowych obejmują następujące elementy:

  • pokryty gumą mosiężny trzpień zaworu
  • mosiężny rdzeń zaworu
  • plastikową zaślepkę
  • śrubę T10 TORX

Zestawy serwisowe dla zaworów metalowych obejmują następujące elementy:

  • aluminiowy trzpień zaworu
  • niklowany mosiężny rdzeń zaworu
  • plastikową zaślepkę
  • gumową przelotkę
  • śrubę T10 TORX
  • aluminiową nakrętkę sześciokątną (wraz z podkładką zabezpieczającą)

Dowiedz się więcej na temat oferty firmy Schrader dla Twojego serwisu samochodowego - TUTAJ.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony