W 2019 roku Oponeo odnotowało wzrost przychodów ze sprzedaży oraz wolumenu sprzedanych opon i felg! Oto szczegóły:
- Rekordowe przychody ze sprzedaży wyniosły 962 mln zł, co oznacza wzrost rok
do roku o 14,1 proc. - Wynik brutto wyniósł 30,3 mln i wzrósł o 26 proc. w stosunku do zysku brutto z 2018 roku.
- Marża EBITDA wyniosła 4,1%, wzrosła w porównaniu z 2018 rokiem o 0,2 p.p.
- Marża brutto na sprzedaży ukształtowała się na poziomie 19,4 proc., co oznacza wzrost rok do roku o 0,2 p.p.
- Zysk netto wyniósł 20,2 mln zł, co oznacza wzrost rok do roku o 23,5 proc.
- Rekordowy wolumen sprzedanych opon wyniósł 3,7 mln sztuk, co oznacza wzrost rok
do roku o 11,3 proc. W analizowanym okresie sprzedano także rekordowe 139 tys. felg, co oznacza 13,3 proc. wzrostu w porównaniu z 2018 rokiem.
Na wzrost wyniku netto miały wpływ przede wszystkim przychody ze sprzedaży, które wyniosły 962 mln zł wobec 843 tys. zł przychodów za 2018 rok. Na sprzedaż krajową przypadało 769,7 mln zł, co oznacza wzrost rok do roku o 16,6%. Udział przychodów krajowych w całości przychodów Grupy OPONEO.PL ze sprzedaży wyniósł 80%. Przychody z działalności zagranicznej wyniosły 192,3 mln zł, co oznacza wzrost rok do roku o 5,3%.
Głównym elementem przychodów były przychody ze sprzedaży opon. Wyniosły one 876,8 mln zł i przedstawiały 91% całości przychodów ze sprzedaży Grupy. W całym 2019 roku Grupa OPONEO.PL wysłała do swoich klientów 3,7 mln opon, tj. o 11,3% więcej niż rok wcześniej. W Polsce sprzedaż, biorąc pod uwagę wolumen opon, zwiększyła się o 12,8%, natomiast za granicą o 3,1% w relacji do 2018 roku.
Wzrosty sprzedaży zostały osiągnięte przez Grupę mimo kontynuacji trendu spadkowego na rynku opon w Polsce i w Europie. W skali całego kraju sprzedaż opon do samochodów osobowych w 2019 roku spadła o 8,1%, a w Europie o 2%
- Działalności Grupy sprzyjał jednak dynamiczny rozwój rynku e-commerce. W 2019 roku obroty w handlu elektronicznym B2C w Europie wzrosły o 13,6% rok do roku - mówi Dariusz Topolewski, Prezes Zarządu OPONEO.PL S.A.
Jak wynika z raportu Gemius E-commerce w Polsce 2019 w Polsce łączna liczba internautów to 27,5 mln osób, aż 60% z nich kupuje w polskich e- sklepach, zaś 26% dokonuje zakupów przez zagraniczne kanały e-sprzedaży. Eksperci twierdzą, że wartość rynku e-commerce w Polsce w 2020 roku może sięgnąć nawet 70 mld zł.
Komentarze (0)