Ogumienie

Ogumienie

ponad rok temu  14.05.2012, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Opony Goodyear do ekonomicznych pojazdów ciężarowych marki DAF

 

Marathon+ to najnowsza generacja opon Goodyear do przewozów długodystansowych, których użytkowanie redukuje koszty operacyjne pojazdów bardziej, niż opony poprzedniej generacji czy produkty konkurencji.

Nowe ciągniki CF85 i XF105 ATe są częścią programu Zaawansowanej Efektywności Transportu (Advanced Transport Efficiency) firmy DAF, na który składają się rozwiązania nie tylko redukujące zużycie paliwa i poziom emisji CO2, ale i zwiększające wydajność. Część z tych rozwiązań ma związek z optymalizacją aerodynamiki (mowa m.in. o zestawie spojlerów dachowych, owiewek i fartuchów bocznych). Ponadto, w pojazdach montowane są standardowo opony Goodyear Marathon LHS II + na oś sterującą i Marathon LHD II + na oś napędową w rozmiarze 315/70R22.5, co nie tylko utrzymuje zużycie paliwa na niskim poziome (dzięki obniżonym oporom toczenia), ale i zmniejsza masę pojazdu. Przyczynia się to do dalszego ograniczenia oporu aerodynamicznego, wpływającego na poziom spalania paliwa.

Kluczem do doskonałych parametrów oporu toczenia w oponach Marathon+  (niższego o 7 proc. w stosunku do opon poprzedniej generacji) jest innowacyjny składnik mieszanki bieżnika o nazwie Silefex, opracowany w Centrum Innowacji Goodyeara w Luksemburgu. W jego skład wchodzi zoptymalizowany zestaw wypełniaczy krzemionkowych i najlepszej jakości naturalnej gumy.

- To dla nas duża satysfakcja, że nasze osiągnięcie w dziedzinie zmniejszania zużycia paliwa zyskało tak duże uznanie w oczach renomowanego producenta

- mówi Boris Stevanovic, dyrektor marketingu opon do pojazdów ciężarowych w Goodyear Dunlop Tires Europe. - Niezależne testy przeprowadzone przez TÜV Süd Automotive wykazały, jak dobre parametry osiągają opony Goodyear Marathon+ w zakresie oszczędności paliwa i hamowania na mokrej nawierzchni. Oznacza to, że są nie tylko ekonomiczne i ekologiczne, ale także bezpieczne.

 

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony