Ogumienie

Ogumienie

ponad rok temu  12.11.2010, ~ Administrator - ,   Czas czytania 1 minuta

Nowa VancoEco ma o 30 procent mniejszy opór toczenia, co pozwala oszczędzać zużycie paliwa i zmniejszyć emisję szkodliwych substancji i CO2. Jednocześnie niemieckim inżynierom udało się zachować krótką drogę hamowania na suchych i mokrych drogach oraz sprawić, by opona zachowywała się podczas eksploatacji tak jak opona zamontowana w samochodzie osobowym. Mercedes już podjął decyzję o montażu ogumienia VancoEco w swoich wersjach Viano i Vito. Te właśnie auta były prezentowane na tegorocznych Targach IAA.
Uzyskanie oszczędności eksploatacyjnych było możliwe dzięki dwóm cechom, które pozwoliły znacznie obniżyć opór toczenia. Nowa opona VancoEco została wykonana z mieszanki, jaka jest obecnie używana w oponach przeznaczonych do samochodów osobowych. Ponadto, konstrukcja bieżnika została zmodyfikowana tak, by minimalizować odkształcenia, którym podlega opona w chwili kontaktu bieżnika z nawierzchnią jezdni. To właśnie w połączeniu z płaskim konturem opony, umożliwiło tak znaczne – blisko 30 procentowe - obniżenie oporu toczenia. Nowa opona produkowana jest w rozmiarach 15", 16" i 17". Indeks prędkości opony to maksymalnie 210 km/h.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony