Wymiana kompletu kół we współczesnym samochodzie, zgodnie z koniecznymi zasadami technicznymi zawartymi m.in. w procedurach Certyfikatu Oponiarskiego, powinna zająć min. 35-40 min na samochód. - Jeśli korzystamy z warsztatu, w którym mechanik robi to szybciej, to znaczy, że nie ma czasu na poprawne wykonanie swojej pracy – czyli tak, by wymiany dokonać bezbłędnie i nie zniszczyć opony ani felgi - przekonuje w komunikacie do kierowców Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego.
PZPO, w licznych tekstach promujących Certyfikat Oponiarskie, apeluje do kierowców, by rozważnie wybierać usługodawcę. - Niektórzy kierowcy w wyborze warsztatu, któremu powierzają swój samochód i wymianę opon kierują się ceną i czasem usługi – myśląc, że im taniej i szybciej, tym lepiej. Nie zastanawiają się nad tym, że cena usług obrazuje profesjonalizm i umiejętności mechaników, stan techniczny urządzeń, którymi pracują - czytamy w informacji prasowej.
– Na szkoleniach dla warsztatów często słyszymy mechaników pytających „dlaczego proponowana przez PZPO procedura wymiany opon jest tak długa – przecież można szybciej!” Wtedy zawsze zwracamy się do nich z prośbą, żeby zastanowili się, jakie kroki zawarte w naszej procedurze można pominąć bez straty na jakości usługi i bezpieczeństwie klienta. Po analizie dokumentu, za każdym razem wszyscy są jednogłośni – nie da się wykreślić ani jednego z 40 punktów. Dla swojego bezpieczeństwa powinniśmy więc korzystać z certyfikowany warsztatów. W serwisie z Certyfikatem Oponiarskim PZPO mamy pewność, że usługa zostanie wykonana profesjonalnie, ponieważ posiadający odpowiednią wiedzę audytor dokładnie sprawdził rzeczywiste możliwości danego warsztatu i zadecydował o przyznaniu mu tego wyróżnienia – mówi Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).
Komentarze (0)