Ogumienie

Ogumienie

ponad rok temu  24.10.2023, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Wymiana opon na zimowe. Wysoki standard i doświadczenie
Strona 1 z 2

Wymiana opon z letnich na zimowe to nie tylko poprawa komfortu jazdy, ale przede wszystkim bezpieczeństwo na drodze. Warto zatem zadbać o jakość narzędzi używanych w warsztacie, aby wielokrotnie powtarzaną czynność wykonywać dokładnie i sprawnie. Ponadto sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przy wymianie ogumienia, co doradzić klientom na zbliżający się sezon zimowy oraz jak konserwować i przechowywać opony.

Sezon na wymianę opon zbliża się wielkimi krokami, jednak kierowcy bardzo często odkładają tę czynność na ostatnią chwilę, a to oznacza wielu klientów w tym samym czasie. Łatwo wtedy o pośpiech i nieuwagę. Aby liczbie klientów towarzyszyła wysoka jakość obsługi, należy odpowiednio przygotować warsztat i wulkanizację na wzmożony ruch oraz pamiętać o nowościach sprzętowych, które ułatwią sprawny montaż. Wysoki standard usługi i doświadczeni pracownicy zrekompensują nawet długi czas oczekiwania.

Must-have zimówki

Przyjmuje się, że najlepszy moment na zmianę ogumienia następuje, gdy średnia temperatura powietrza w ciągu dnia spada poniżej 7 stopni Celsjusza. Należy pamiętać, że przy takiej temperaturze, nawet jeśli nawierzchnia jezdni jest sucha, skuteczność opon letnich drastycznie spada. Nie ma co czekać z wymianą, aż ulice pokryją się lodem lub śniegiem i z wyprzedzeniem udać się do zakładu wulkanizacyjnego. Specjalista nie tylko doradzi, kiedy najlepiej dokonać zmiany, ale i pomoże dobrać rodzaj opon dedykowany do potrzeb i stylu jazdy klienta. Wybór ogumienia potrafi być nie lada problemem nawet dla wprawionych kierowców, poczynając od marki, kończąc na bieżniku i wielkości.

Warsztat wulkanizacyjny to najlepsze miejsce, żeby zasięgnąć porady w tym zakresie. O tym, na co zwrócić uwagę podpowiada ekspert w Würth Polska – Jacek Wójcik:

– Podstawowa różnica między ogumieniem letnim a zimowym tkwi w składzie opon. Większa zawartość kauczuku naturalnego, sprawia, że te zimowe są bardziej elastyczne, dzięki czemu nawet pod wpływem kontaktu z zimną jezdnią zachowują dobrą przyczepność co poprawia bezpieczeństwo jazdy. Kolejną różnicę stanowi głębszy bieżnik o skomplikowanej budowie, który pomaga zachować prawidłowy tor jazdy na ośnieżonej drodze – wyjaśnia Jacek Wójcik, Product Manager Würth Polska – Na rynku dostępne są też coraz bardziej nowoczesne opony całoroczne, to świetne rozwiązanie dla kierowców jeżdżących głównie po terenie zabudowanym, gdzie jezdnie są systematycznie odśnieżane. Problemem może okazać się jednak wyjazd poza większe aglomeracje miejskie, a tym bardziej za granicę gdzie wymagania odnośnie opon są inne niż w Polsce. Warto zwrócić uwagę na oznaczenia znajdujące się na ogumieniu. Najlepiej, jeśli spełniają określone unijnymi przepisami wytyczne – dodaje.

Precyzyjne narzędzia i doświadczony zespół

Sezonowa wymiana opon to dobry moment na sprawdzenie ich stanu, w szczególności stopnia zużycia bieżnika. Wymiana w sprawdzonym warsztacie to nie tylko gwarancja sprawnej usługi, ale również możliwość zweryfikowania czy ogumienie nadaje się do dalszej eksploatacji. Fachowiec zwróci uwagę na prawidłowy dobór, w razie potrzeby dokona rotacji na osiach, dzięki której wydłużymy ich żywotność oraz udzieli niezbędnych rad w kwestii felg i ich prostowania. Wszystko po to, aby zwiększyć bezpieczeństwo jazy w trudnych, zimowych warunkach. Nie bez znaczenia pozostaje też wyposażenie warsztatu umożliwiające te wszystkie czynności.

– Podstawowym narzędziem w pracy wulkanizatora jest skalibrowany klucz dynamometryczny i łyżka, dobrze jest mieć ich na stanie nawet kilka, aby zapewnić ciągłość pracy w razie nawału klientów. Kolejnymi produktami umożliwiającymi bezproblemową pracę jest pasta do montażu opon oraz odpowiedni pędzel do niej. Właściwa pasta do opon nie może wchodzić w reakcję z gumą i obręczą koła. Powinna też zachowywać miękkość gumy oraz zapewniać szczelność połączenia – tłumaczy Jacek Wójcik, Product Manager Würth Polska.

Jak przechowywać opony?

Po demontażu opon i ocenie głębokości bieżnika, specjalista opisuje każdą z nich odpowiednią kredą, odporną na działanie wody. Pozwala to w następnym sezonie na prawidłowy montaż opon z felgami dokładnie tam, gdzie znajdowały się przed wymianą. Tak oznaczone ogumienie, warto jeszcze poddać konserwacji, co uchroni je przed działaniem szkodliwych czynników zewnętrznych.

– Polecana jest pianka do konserwacji opon, która chroni tworzywo przed promieniami UV, ozonem lub spękaniem spowodowanym upływem czasu. Taki preparat wypiera kurz i zanieczyszczenia oraz pozwala zachować właściwy wygląd. Piankę rozpyla się równomiernie na oczyszczonej powierzchni opony, a potem wystarczy poczekać, aż wyschnie – mówi Jacek Wójcik z Würth Polska.

Przygotowane ogumienie może powędrować do garażu lub piwnicy. Nie jest to jednak takie proste, jakby mogło się wydawać. Po pierwsze – miejsce, w którym zdecydujemy się składować opony, powinno być pozbawione dostępu do słońca, o stałej, najlepiej niskiej temperaturze, dlatego przechowywanie w piwnicy, w której panuje wilgoć nie jest najlepszym pomysłem. Problemem okazuje się też niewystarczająca przestrzeń, co coraz częściej motywuje do skorzystania z przechowalni. Niezależnie jednak, na którą opcje zdecyduje się kierowca, zasady prawidłowego przechowywania pozostają niezmienne i w głównej mierze odnoszą się do ich ułożenia.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony