Ogumienie

Ogumienie

ponad rok temu  06.11.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 6 minut

Wyniki Michelin za trzy kwartały 2013 roku
Strona 1 z 2

W pierwszych trzech kwartałach 2013 r. Grupa Michelin odnotowała sprzedaż na poziomie blisko 15,3 miliardów euro. Oczekiwana poprawa sytuacji rynkowej przełożyła się na wzrost wolumenów sprzedaży w trzecim kwartale o 2%.

Grupa Michelin zwraca uwagę na poprawę otoczenia rynkowego. W segmencie opon do samochodów osobowych i dostawczych wolumen sprzedaży na rynku wzrósł we wszystkich regionach z wyjątkiem Europy Wschodniej. Z kolei na rynku opon do samochodów ciężarowych zauważalne jest odbicie rynku europejskiego i utrzymująca się niepewność w Ameryce Północnej.

*Opony przemysłowe, rolnicze, lotnicze i do jednośladów; mapy i przewodniki oraz pozostałe.

Perspektywa na cały 2013 rok

W związku z oczekiwanym wzrostem wolumenów sprzedaży w IV kw. 2013 r. Grupa Michelin podtrzymuje założenia określone na 2013 r. Na rynkach rozwiniętych popyt pozostaje ograniczony, z kolei na rynkach rozwijających się widoczny jest wzrost.

Ze względu na pogorszenie sytuacji na rynku walutowym, które nastąpiło w III kw. br. Michelin oczekuje większego od zakładanego na początku roku negatywnego wpływu kursów walutowych.

Grupa spodziewa się wzrostu zysku operacyjnego w ujęciu rok do roku o 150 mln euro, bez uwzględniania zdarzeń jednorazowych i efektu różnic kursowych. Aby zneutralizować niekorzystny wpływ kursów walutowych, Michelin przywiązuje szczególną uwagę do kontroli marż i kosztów.

W obecnym otoczeniu rynkowym Michelin potwierdza swój cel na 2013 r., tj. dodatnie przepływy pieniężne na poziomie 500 mln euro i wskaźnik ROCE na poziomie 10%.

Przegląd rynków:

Wolumen sprzedaży opon do samochodów osobowych i dostawczych

Pierwsze wyposażenie

- W Europie wolumeny sprzedaży opon w pierwszych 9 miesiącach 2013 r. zmniejszyły się o 2 proc. Po spadku wolumenów sprzedaży o 9 proc. w I kw. producenci samochodów odbudowywali zapasy w II kw. (+4 proc.) i III kw. (+2 proc.). W krajach Europy Wschodniej wolumeny sprzedaży opon spadły o 4 proc.

- W Ameryce Północnej wolumeny sprzedaży opon w pierwszych 9 miesiącach 2013 r. wzrosły o 4 proc., co było efektem wprowadzenia nowych modeli samochodów i wymiany przez użytkowników ich starzejących się pojazdów.

- W Azji nastąpił wzrost sprzedaży o 3 proc. W Chinach wzrost sprzedaży wyniósł w pierwszych 9 miesiącach 2013 r. 12 proc., a w samym III kw. 10 proc. W Japonii w pierwszych trzech kwartałach 2013 r. wolumeny sprzedaży na rynku spadły o 13 proc., a w samym III kw. o 6 proc. Z kolei w krajach Azji Południowo-Wschodniej wzrost wolumenów sprzedaży wyniósł 9 proc.

- W pierwszych trzech kwartałach 2013 r. wzrost popytu na rynku w Ameryce Południowej wyniósł 9 proc., na co największy wpływ miały wzrosty w Brazylii (+12 proc.), Argentynie i Kolumbii.

Rynek wymiany

- W Europie wolumeny sprzedaży opon spadły w pierwszych 9 miesiącach 2013 r. o 1 proc. Odbicie zauważalne w Europie Zachodniej w II kw. (+4 proc.) było kontynuowane w III kw. (+5 proc.). W trakcie pierwszych trzech kwartałów 2013 r. wolumeny sprzedaży w segmencie opon zimowych zgodnie z oczekiwaniami obniżyły się o 7 proc., a w segmencie opon o wysokich osiągach (17 cali i większych) wzrosły o 10 proc. W Europie Wschodniej w III kw. 2013 r. wolumeny sprzedaży obniżyły się o 12 proc.

- W krajach Ameryki Północnej wolumeny sprzedaży wzrosły w pierwszych 9 miesiącach 2013 r. o 4 proc., a w samym III kw. wzrost wyniósł 8 proc.

- W Azji wolumeny sprzedaży opon wzrosły o 6 proc. Pomimo pewnego spowolnienia wolumeny sprzedaży na rynku chińskim wzrosły o 8 proc. w III kw. 2013 r. i 9 proc. w pierwszych 9 miesiącach. Rynek japoński odnotował wzrost wolumenów sprzedaży o 2 proc., powracając do długoterminowych średnich.

- W Ameryce południowej popyt wzrósł o 9 proc., na co wpływ miały wzrosty we wszystkich krajach, a w szczególności w Brazylii (11 proc.).

Wolumen sprzedaży: opony do samochodów ciężarowych

*Tylko rynek opon radialnych

Pierwsze wyposażenie

W niesprzyjającym otoczeniu makroekonomicznym w Europie rynek opon do samochodów ciężarowych pozostaje stabilny. Zwiększony popyt w III kw. 2013 r. jest efektem wzmożonych zakupów przed wprowadzeniem normy emisji spalin Euro VI.

Ze względu na niepewność ekonomiczną i polityczną w Ameryce Północnej firmy przewozowe wstrzymują się z inwestycjami w nowe pojazdy. W III kw. popyt obniżył się na tym obszarze o 1 proc.

W Azji w pierwszych 9 miesiącach 2013 r. popyt wzrósł o 9 proc. W Chinach wzrost wolumenów sprzedaży spowolnił do 7 proc. w III kw. i 11 proc. od początku roku. W Azji Południowo-Wschodniej, gdzie zauważalny jest wzrost znaczenia opon radialnych, popyt wzrósł o 24 proc. w pierwszych 9 miesiącach. W Japonii sprzyjające otoczenie gospodarcze spowodowało wzrost popytu w III kw. 2013 r. do 19 proc., co w pierwszych 9 miesiącach zmniejszyło spadek do 2 proc.

W Ameryce Południowej za sprawą wprowadzenie standardów emisji Euro 5 popyt pozostaje bardzo wysoki.

Rynek wymiany

W Europie, po zakończeniu III kwartału br. odnotowano wzrost popytu o 9 proc., mimo to pozostaje on na niskim poziomie ok. 25 proc. poniżej popytu z 2007 roku. Wzrost zawdzięczamy głównie odbudowie stanów magazynowych. Szczególnie duży wzrost popytu odnotowano w Turcji (12 proc.) i Europie Wschodniej (13 proc.).

Tagi: Michelin, opony,

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony