WinterContact™ TS 860 S
- Tak, chcemy zakazu jazdy na letnich oponach w okresie 1/12-1/03 i w listopadzie oraz marcu kiedy jest śnieg, mróz, lód, gołoledź lub błoto pośniegowe - informuje Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego i podkreśla, że tak jest w 29 państwach w Europie i u wszystkich naszych sąsiadów. Tam dozwolone są opony zimowe i całoroczne bo tylko one posiadają homologację zimową czyli symbol alpejski (płatek śniegu na tle góry).
Jednocześnie PZPO, jak organizacja zrzeszająca producentów ogumienia, przekonuje, że nie przyniesie to dodatkowych dochodów producentom opon. - Z punktu widzenia zysku jest wszystko jedno czy w ciągu 5-6 lat statystyczny kierowca zużyje dwa komplety opon letnich, czy 1 komplet letnich i 1 zimowych, jeżdżąc przecież na nich naprzemiennie - przekonują przedstawiciele związku.
Argumenty ZA obowiązkiem użytkowania opon zimowych (wg PZPO):
- W taką pogodę nie ma prędkości bezpiecznej na letnich oponach. Nie da się bezpiecznie wykonać już podstawowych manewrów nie mówiąc o awaryjnym hamowaniu.
- Połowa kierowców jeździ na letnich oponach aż do opadów śniegu (czyli do wymiany jeżdżą na letnich po śniegu).
- Aż 30% jeździ na letnich oponach nawet w styczniu.
- Nawet jak temperatura w okresie grudzień-marzec jakimś cudem wzrośnie na kilka dni do +10-15 st. to i tak porządne zimówki czy całoroczne będą bezpieczniejszym wyborem niż letnie.
PZPO zachęca, by na stronie oponymajamoc.pl sprawdzić różnice dla kierowców na oponach zimowych nawet przy plusowych temperaturach.
Komentarze (0)