Audi w modelu Q8 e-tron wprowadziło nowoczesne osłony zapięć pasów bezpieczeństwa zrobione z tworzywa sztucznego. Osłony są produkowane w procesie recyklingu chemicznego, częściowo z mieszanych samochodowych odpadów plastikowych.
Co najmniej 70 procent składu granulatu tworzywa sztucznego do produkcji osłon zapięć pasów bezpieczeństwa (łącznie z wypełniaczami i dodatkami) stanowi olej z pirolizy wyprodukowany w ramach projektu. Olej z pirolizy jest dodawany do granulatu z tworzywa sztucznego podczas procesu produkcyjnego.
Jak przebiega proces? Elementy z tworzyw sztucznych, które nie nadają się do naprawy, są najpierw usuwane z pojazdów, oczyszczane z obcych materiałów, takich jak metalowe spinki, a następnie w drodze recyklingu chemicznego dzielone na mniejsze części i przetwarzane na olej do pirolizy. Olej ten jest następnie używany jako surowiec do produkcji nowych tworzyw sztucznych, z wykorzystaniem metody bilansu masowego. Uzyskany w ten sposób granulat tworzywa sztucznego jest wykorzystywany do produkcji osłon zapięć pasów bezpieczeństwa w modelu Q8 e-tron.
Tak wytworzone elementy wpływające na bezpieczeństwo, są w samochodach marki Audi montowane po raz pierwszy. Innowacyjny proces produkcyjny został opracowany w ramach projektu PlasticLoop, wspólnie z producentem tworzyw sztucznych firmą LyondellBasell, a jego implementację poprzedziła faza pilotażowa.
Fot. Audi
Komentarze (0)