Samochody ciężarowe

Samochody ciężarowe

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Rynek opon ciężarowych

Ostatnie lata upłynęły pod znakiem dynamicznego rozwoju transportu drogowego w Polsce. Od 1990 roku wzrósł on aż o 55%, otwierając nowe możliwości dla producentów ogumienia do samochodów ciężarowych.

Transport drogowy jest zdecydowanie najefektywniejszym i najważniejszym środkiem przemieszczania towarów zarówno w skali lokalnej, jak i na poziomie europejskim. Przez ostatnie 15 lat malał udział kolei i żeglugi śródlądowej jako środków transportu towarów. Jednocześnie zdecydowanie zwiększyła się liczba towarów przewożonych po europejskich drogach.

Wyraźny wzrost rynku
Oczywiście fakt, iż coraz więcej towarów przewozi się ciężarówkami, w ogromnym stopniu wpływa na wielkość rynku opon do tego typu pojazdów. Od roku 2002 rynek stale rośnie. W latach 2002 – 2003 wzrost stymulowany był kontrolą prowadzoną przez Inspekcję Transportu Drogowego. W 2002 r. wielkość sprzedaży opon do samochodów ciężarowych wzrosła o 6% w stosunku do roku poprzedniego, a w 2003 o 7%. Jeśli chodzi o segmentację w zależności od jakości i ceny opony, to tutaj również mamy do czynienia z tendencją, która powinna ucieszyć dilerów. Rośnie znaczenie opon z segmentów Premium oraz Second Line, kosztem opon z segmentu Budget. Łączny wzrost udziałów z wyższych segmentów na przestrzeni lat 2000 – 2004 wyniósł 28% – w chwili obecnej stanowią one 79% całości rynku. Rozwój rynku opon do pojazdów ciężarowych idzie w parze z procesem unowocześniania się samego parku pojazdów ciężarowych. W latach 2002 – 2004 sprzedaż ciężarówek 3,5 – 6t wzrosła o 81%, a 136% wzrost sprzedaży zanotowano w segmencie pojazdów powyżej 16t.

Dobre perspektywy
Coraz nowocześniejszy i liczniejszy tabor transportowy w Polsce sprzyja rozwojowi rynku ogumienia do pojazdów ciężarowych. Potwierdzeniem tego jest wzrost udziałów opon z segmentów Premium i Second Line w całości sprzedaży oraz tendencja do dorównania w przyszłości standardom europejskim w strukturze segmentacji rynku opon.




Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony