Budowanie wizerunku opartego na nowoczesnych kanałach i narzędziach cyfrowych jest dziś czynnikiem kształtującym wiarygodność i pozycję warsztatów – zwłaszcza w oczach młodego pokolenia. Na tym polu pionierami wdrożeń są punkty ASO, które dużo częściej sięgają również po chatboty, wirtualnych asystentów oraz narzędzia AI do zarządzania relacjami z klientami
– Od blisko 30 lat wiele tysięcy osób w warsztatach korzysta z oprogramowania Integra, które zwiększa efektywność codziennej pracy. Dzięki ponad 30-letniemu doświadczeniu w branży automotive rozumiemy praktyczne potrzeby serwisów i stale rozwijamy nasze rozwiązania, aby jak najlepiej je zaspokajać. Nasze rozwiązania pomagają oszczędzać czas, eliminują stresowe sytuacje, automatyzują pracę, zwiększają efektywność i po prostu pozwalają warsztatom więcej zarabiać – podkreśla Kacper Mioduszewski, product manager – ERP & eCommerce w firmie Integra Software. – Nasze rozwiązania wspierają każdego – od właściciela kontrolującego warsztat, przez kierownika planującego pracę zespołu, po doradców i mechaników. Integra to coś więcej niż oprogramowanie – to partner, który zapewnia skuteczne wsparcie w rozwiązywaniu codziennych problemów i przynosi wymierne korzyści na każdym etapie pracy warsztatu. I co istotne dla graczy mniejszych czy debiutujących na aftermarkecie – modułowa budowa pozwala wybrać podstawową i tańszą wersję.
Dzięki Integra Car 7 użytkownik zyskuje dostęp do wielu funkcji wspierających pracę serwisu – od ustalenia zakresu i rozpoczęcia naprawy, przez wyszukanie i zamówienie potrzebnych części, po rozliczenie tej naprawy z klientem. System współpracuje z aplikacjami mobilnymi, które ułatwiają codzienną pracę doradcom serwisowym i mechanikom.
Katalog wyceny napraw pozwala na ustalenie kosztów usługi, a moduł okresowych przeglądów umożliwia obsługę pojazdów zgodnie ze standardami autoryzowanych serwisów.
Twój warsztat dywersyfikuje usługi? Dodatkowe interfejsy pozwalają na integrację z systemami hurtowni części. Specjalne moduły pozwalają też wymieniać dane z urządzeniami diagnostycznymi. Serwisy obsługujące floty mogą skorzystać z interfejsu zapewniającego wymianę danych z systemem flotowym. Moduły CTI pozwalają powiązać program z systemami telefonii, ułatwiając kontakt z klientami. Dostępny jest również moduł umożliwiający szybkie uruchomienie sklepu internetowego.
– Serwisowanie to nie tylko mechanika, ale także odpowiednia wycena napraw. Integra Car 7 zapewnia możliwość szybkiego przygotowania kalkulacji z wykorzystaniem ponad 25 milionów czasów napraw oraz katalogów części wielu dystrybutorów. Kilka kliknięć i gotowe, na podstawie rzetelnych danych doradca może szybko przygotować i przedstawić klientowi wycenę, unikając błędów, które mogą okazać się dla warsztatu bardzo kosztowne. Zauważyliśmy, że mechanicy często tracą czas, przerywając pracę w celu omówienia zakresu zlecenia, ewentualnego rozszerzenia naprawy i szukania danych serwisowo-naprawczych. Aplikacja mobilna dla mechaników umożliwia dostęp do zleceń, danych serwisowych i instrukcji napraw bezpośrednio na urządzeniu mobilnym – nie tylko diagnostycznym. Dzięki temu naprawy są szybsze i skuteczniejsze – podsumowuje Kacper Mioduszewski.
Od cyfrowej rewolucji nie uciekniemy, a czeka nas kolejne wyzwanie. Sztuczna inteligencja przestaje być dodatkiem, a staje się fundamentem przewagi konkurencyjnej. Dealerzy nowych aut, którzy już dziś inwestują w AI w postaci chatbotów i wirtualnych asystentów, budują trwałą pozycję rynkową, podczas gdy ci, którzy ignorują ten trend, ryzykują pozostaniem na peryferiach rynku.
Rafał Dobrowolski
fot. BPW Polska Sp. z o.o., Integra Software. Robert Bosch Sp. z o.o.



Komentarze (0)