Inne

Inne

ponad rok temu  21.02.2011, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Jest to prestiżowe osiągnięcie świadczące o ogromnym sukcesie, jaki odniósł ten niewielki wysokoprężny silnik od momentu uruchomienia jego produkcji w 2003 roku. Jednostka 1.3 16v Multijet stanowi pierwsze powszechne zastosowanie technologii Multijet, wersji rozwojowej systemu Common Rail opracowanego przez firmę Fiat w 1997 roku.
Ciągłe udoskonalenia technologiczne sprawiły, że silnik 1.3 16v Multijet (aktualnie produkowany w najnowszej wersji tej technologii znanej na świecie pod nazwą Multijet II) w 2005 roku zdobył liczne nagrody, między innymi tytuł Silnika Roku w kategorii 1.0 - 1.4 litra.
Silnik dostępny jest w wersjach o różnej mocy: od 75 KM z turbosprężarką o stałej geometrii oraz 85 i 95 KM z turbosprężarką o zmiennej geometrii. Wszystkie wersje silnika Multijet zapewniają doskonałe osiągi przy obniżonym zużyciu paliwa, a także dzięki zastosowaniu łańcucha rozrządu gwarantują wydłużenie okresu serwisowego do 250 000 km, a okres pomiędzy wymianami oleju wynosi do 35 000 km.
Silnik Multijet montowany jest w wielu modelach Fiat Group Automobiles takich, jak Fiat Panda, rodzina Fiata Punto, Lancia Ypsilon, Fiat Qubo, Alfa Romeo MiTo (handlowa nazwa JTDm) oraz Fiat 500. Właśnie w Fiacie 500 przeznaczonym dla francuskiego Klienta został zainstalowany 4-milionowy silnik Multijet 95 KM Euro 5.
Od 2008 roku, silnik 1.3 16v Multijet jest również produkowany w zakładzie Fiat Powertrain w Ranjangaon w Indiach.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony