Inne

Inne

ponad rok temu  05.02.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Audi otwiera w Pekinie Azjatyckie Centrum Badań i Rozwoju

Centrum Badań i Rozwoju w Pekinie podkreśla strategiczne znaczenie Chin i Azji dla koncernu Audi.

- To znaczący krok w procesie internacjonalizacji koncernu Audi – mówi Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG. - Tutejsi pracownicy doskonale rozumieją potrzeby naszych azjatyckich klientów. Dzięki temu cenne pomysły i innowacje, które rodzą się na tym kontynencie, będą na bieżąco uwzględniane w nowych koncepcjach pojazdów.

Częścią Centrum Badań i Rozwoju jest Audi Design China, dział zatrudniający projektantów odpowiedzialnych za stylistykę i kolorystykę pojazdów. Zespoły stylistów będą czerpać inspiracje z najnowszych azjatyckich trendów i transferować swoje pomysły do głównej siedziby Audi w Ingolstadt, gdzie zapadają wiążące decyzje dotyczące stylistyki pojazdów marki.

Azja, obok Europy i Ameryki, to jeden z trzech filarów w globalnej strategii rozwoju Audi. W Chinach (łącznie z Hongkongiem) marka z czterema ringami przewodzi w rankingach samochodów klasy premium. W 2012 r. koncern, sprzedając 405 tys. samochodów, zanotował na chińskim rynku wzrost o blisko 30 procent w stosunku do roku 2011.

Ekspansja Audi w Chinach nie ogranicza się jedynie do prac badawczo-rozwojowych. Dotyczy również sprzedaży i sportów motorowych. W 2012 roku Audi China, FAW-Volkswagen oraz lokalna sieć dealerów marki zainicjowały pierwsze w historii wyścigi Audi R8 LMS o puchar koncernu. W roku 2013 impreza rozszerzy się również na inne regiony Azji.

Struktura pekińskiej placówki składa się z działów odpowiedzialnych za następujące obszary: silnik, karoseria, elektronika i akumulatory. Zbudowano tu również halę do prac nad prototypami i zainstalowano urządzenia do prowadzenia testów. Powierzchnia laboratoriów i pracowni wynosi ok. 8 tys. metrów kwadratowych.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony