Od roku 2015 do 2019 koncern z Ingolstadt przeznaczy na inwestycje 24 mld euro – o dwa miliardy więcej niż w poprzednio planowanym okresie inwestycyjnym. 70 proc. wszystkich zainwestowanych środków przeznaczonych zostanie na wdrożenie nowych modeli i rozwiązań technicznych.
Audi ma również zamiar sprostać światowym wymogom w zakresie emisji CO2, wprowadzając do produkcji nową generację oszczędnych silników spalinowych oraz alternatywne rozwiązania dotyczące wydajności. Nowa jest również oferta w zakresie systemów connectivity i wsparcia. Przedsiębiorstwo rozbuduje równocześnie światową sieć produkcyjną. Ponad połowa kwoty, którą planuje wydać na inwestycje, przypada na niemieckie fabryki koncernu w Ingolstadt i w Neckarsulm.
- Naszym głównym priorytetem jest zrównoważony wzrost. Dlatego inwestujemy dużo w dziedziny innowacyjne: mobilność elektryczną, systemy connectivity i lekką konstrukcję – mówi Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG.
Przedsiębiorstwo rozbudowuje również swoją światową sieć produkcyjną. Z łącznej kwoty inwestycji w wysokości 24 mld euro, 17 mld euro przypada na inwestycje w rzeczowe aktywa trwałe, a 7 mld na koszty prac rozwojowych.
- W okresie pięciu nadchodzących lat 70 proc. wszystkich inwestycji przeznaczymy na nowe modele i innowacyjne rozwiązania techniczne – objaśnia Axel Strotbek, członek zarządu Audi AG ds. finansów.
By spełnić surowe wymagania dotyczące emisji CO2, Audi pracuje nie tylko nad kolejną generacją oszczędnych silników benzynowych i wysokoprężnych, ale także nad hybrydami typu plug-in, podobnymi do tej zastosowanej w Audi A3 Sportback e-tron, które z końcem 2014 roku pojawiło się na pierwszych rynkach.
- Nieustannie rozwijamy alternatywne koncepcje napędu i skupiamy się przede wszystkim na skomunikowaniu samochodów z ich cyfrowym otoczeniem – mówi prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. - Samochód będzie komunikował się z kierowcą, Internetem, infrastrukturą i innymi pojazdami, będąc przy tym ekologicznym.
Do roku 2020 koncern z Ingolstadt planuje poszerzyć swoje portfolio z 50 do 60 modeli. Skupi się głównie na rozwoju nowych modeli z segmentów D i C. Ponadto Audi planuje powiększyć rodzinę Q.
Komentarze (0)