Auto Partner S.A., jeden z największych na rynku polskim importerów i dystrybutorów części samochodowych, opublikował prospekt emisyjny i rozpoczyna ofertę publiczną, obejmującą sprzedaż nowych akcji oraz sprzedaż części akcji istniejących. Spółka planuje pozyskać z emisji nowych akcji środki w wysokości ok. 66,7 mln PLN brutto (przy założeniu Ceny Maksymalnej), które zostaną wykorzystane na realizację strategii rozwoju Spółki, w tym: zwiększenie skali działania, dalszą dywersyfikację oferty produktowej oraz dalszy wzrost rentowności. Program inwestycyjny, który Spółka zamierza zrealizować, szacowany jest na kwotę 71,6 mln PLN.
Zapisy na akcje dla inwestorów indywidualnych będą przyjmowane w Punktach Obsługi Klienta BZ WBK S.A. oraz członków konsorcjum dystrybucyjnego w dniach 10 – 16 maja 2016 r. Cena Maksymalna została ustalona przez Spółkę na poziomie 2,90 PLN.
Rolę oferującego w procesie oferty publicznej pełni Bank Zachodni WBK S.A. Doradcą prawnym jest kancelaria DJBW Daniłowicz Jurcewicz Biedecki i Wspólnicy sp.k., zaś audytorem firma doradcza Deloitte Polska Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k.
- Jesteśmy dynamicznie rozwijającym się importerem i dystrybutorem części samochodowych, z ugruntowaną i stale umacniającą się pozycją na rynku polskim. Systematycznie zwiększamy nasze udziały rynkowe w Polsce i rozwijamy ekspansję zagraniczną. Szybki rozwój Grupy to efekt konsekwentnej realizacji strategii, inwestycji Grupy,. Działamy na rynku o dużym potencjale. Rosnący i starzejący się park samochodowy w Polsce to dla nas ogromne możliwości rozwoju. Polepszająca się sytuacja gospodarcza wpływa także na wzrost zakupów samochodów. Równie dużym potencjałem rozwoju charakteryzują się kraje Europy Środkowo-Wschodniej. Poza rozwojem sieci dystrybucji, którego efekty widać w sprzedaży w 2016 roku, stale pracujemy także nad dalszą dywersyfikacją szerokiej oferty produktowej Grupy, która pozwala nam docierać do różnych segmentów produktowych i cenowych – mówi Aleksander Górecki, Prezes Zarządu Auto Partner S.A. - Rozpoczęliśmy już proces wprowadzania do oferty części do samochodów japońskich, których liczba na polskich drogach rośnie oraz części motocyklowych, na które popyt rośnie w związku z nowymi regulacjami unijnymi. To działania, które obok rozbudowy sieci filii i magazynów oraz wprowadzeniem kolejnych marek własnych, są wśród naszych celów emisji. Środki pozyskane z emisji nowych akcji pozwolą nam przyspieszyć dynamiczny rozwój Grupy. Wierzymy, że Spółka może być atrakcyjna dla inwestorów. 20 lat działalności i systematyczne zwiększanie skali działania w różnych warunkach panujących na rynku, pokazało, że mamy jasno sprecyzowane cele, według których realizujemy strategię Spółki - powiedział Aleksander Górecki, Prezes Zarządu Auto Partner S.A.
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE O OFERCIE PUBLICZNEJ AUTO PARTNER S.A.:
Akcje Oferowane obejmują Nowe Akcje i Akcje Sprzedawane
Oferta publiczna obejmuje od 1 do 23 000 000 akcji zwykłych na okaziciela serii H nowej emisji (Nowe Akcje) oraz do 23 000 000 akcji imiennych, w tym 111 110 akcji serii B, 20 386 257 akcji serii D oraz 2 502 633 akcji serii E (Akcje Sprzedawane).
W ramach Oferty priorytet nadany został akcjom nowej emisji (pierwszeństwo przydziału Nowych Akcji). Jednocześnie w zależności od wyników bookbuildingu możliwe jest ograniczenie oferty sprzedaży akcji istniejących (Akcje Sprzedawane). Akcje Sprzedawane zostaną przydzielone przez Akcjonariusza Sprzedającego wyłącznie, gdy w ramach Oferty zostaną objęte wszystkie zaoferowane Nowe Akcje. W procesie decyzyjnym kluczowa będzie kwestia osiągnięcia minimalnego poziomu free float.
Cena Maksymalna została ustalona przez Spółkę na poziomie 2,9 PLN.
Akcje Oferowane zostaną podzielone na Transzę Inwestorów Indywidualnych oraz Transzę Inwestorów Instytucjonalnych.
Obecni akcjonariusze oraz Spółka zdecydowali się na lock-up: najwięksi akcjonariusze Prezes Zarządu Spółki Aleksander Górecki i Katarzyna Górecka (członek Rady Nadzorczej) zdecydowali się na 540-dniowy lock-up, pozostali akcjonariusze na 360-dniowy lock-up.
Po zakończeniu oferty publicznej, przy założeniu emisji i sprzedaży maksymalnej zakładanej liczby Nowych Akcji oraz Akcji Sprzedawanych nowi akcjonariusze obejmą 39,32% akcji Spółki.
Komentarze (0)