Inne

Inne

ponad rok temu  24.09.2010, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Automechanika 2010
Strona 1 z 2

W 2008 roku na targach został pobity rekord liczby zwiedzających – do Frankfurtu przyjechało ponad 161 tys. gości, ale „tylko” ze 146 krajów. Wtedy dokładnie co drugi uczestnik imprezy pochodził z Niemiec. W tym roku 56 procent przybyłych stanowili obcokrajowcy. Spośród nich najliczniej reprezentowani byli mieszkańcy starych krajów UE: Włoch, Wielkiej Brytanii i Francji, a także ci z Chin, Rosji i USA. To chyba najważniejsza zmiana jakościowa imprezy. Podczas sześciu dni 21. Targów Automechanika prawie 4,5 tys. wystawców z 76 krajów prezentowało swe produkty i usługi w pięciu grupach tematycznych. Nas cieszy liczna reprezentacja polskich firm (111 stoisk).

[img_full]7510|8534[/img_full]


Najliczniej reprezentowana była branża Parts & Systems, czyli producentów i dostawców części zamiennych, a także pojazdów specjalnych, elektroniki, akcesoriów samochodowych. Tereny targowe wydatnie też powiększono w tym roku na potrzeby branży Repair & Maintenance, czyli specjalistów od wyposażenia warsztatowego i napraw blacharsko-lakierniczych. Organizatorzy przygotowali zupełnie nową, dwupoziomową halę numer 11. To tu, na prawie 24 tys. metrach kw. bez przerwy trwały pokazy „żywych warsztatów”. Trzy razy dziennie fachowcy z centrów szkoleniowych koncernu BMW pokazywali najnowsze metody pomiarów karoserii i metody napraw typu: smart-repair. Tu też, po raz pierwszy w historii imprezy wystawcy zgromadzili setkę old- i youngtimerów. Pieczołowicie odrestaurowane egzemplarze kolekcjonerskie przykuwały wzrok młodzieży i adeptów prawdziwego rzemiosła, bo prócz szkoleń z zakresu nowoczesnych technologii napraw szyb, prostowania karoserii czy oblachowania, można było podpatrzeć specjalistów dokonujących odbudowy dawno już nie produkowanych pojazdów. Widok mistrza wykonującego z kawałka blachy np. zbiornik paliwa do zabytkowego motocykla na ręcznej wyoblarce można traktować w kategoriach nostalgii, ale miejmy też świadomość – w bogatych krajach klientela na tego typu, przecież kosztowne zlecenia, wcale nie maleje, co potwierdzają też dokonane w przeciągu sześciu dni kontakty handlowe i komentarze specjalistów.

- Jestem bardzo zadowolony ze stoisk naszej branży w nowej hali. Jakość dyskusji wśród specjalistów i przybyłych gości napawa optymizmem. Sporo zwiedzających dokonało ciekawych kontaktów i transakcji już pierwszego dnia. Oczywiście pojawimy się podczas targów Automechanika w 2012 roku – zapewnia w komunikacie wieńczącym imprezę Dr Klaus Weichtmann, dyrektor niemieckiego związku ZKF (Zentralverband Karosserie und Fahrzeugtechnik). Organizacja ta zrzesza ponad 3,5 tys. niemieckich firm i warsztatów zajmujących się naprawami i budową nadwozi.

[img_full]7510|8535[/img_full]


Równie bogatą ofertę przedstawili specjaliści branży Accessories & Tuning. Niemal trzy piętra hali numer 4 zapełniły setki firm, wyspecjalizowanych w produkcji m.in. orurowania, wydechów czy wyposażenia z myślą o pojazdach specjalnych i terenowych. Z kolei na rozległych terenach wokół hal zgromadzili się wystawcy branży Service Station & Car Wash – wyposażenia stacji naprawczych, diagnostycznych i budowy myjni samochodowych. Najmniejsze powierzchnie wystawiennicze wypełniły firmy IT & Management, wyspecjalizowane w dostawach oprogramowania komputerowego, informacji technicznej dla dealerów i warsztatów samochodowych, a także oferty prowadzenia inwestycji, marketingu, działań reklamowych i systemów zarządzania dla branży motoryzacyjnej.

Kluczowym tematem tegorocznych rozmów, konferencji i dyskusji panelowych były produkty i innowacje pro-ekologiczne, jak np. ta poświęcona perspektywie rozwoju miejskich pojazdów elektrycznych. W tym roku, podobnie jak na poprzedniej frankfurckiej Automechanice, produkty odznaczające się zaletami ekologicznymi anonsowane były w specjalnym, „zielonym“ przewodniku „Green Directory“. Koncerny samochodowe chwaliły się osiągnięciami w dziedzinie rozwoju hybrydowych i alternatywnych technologii napędu, a dostawcy części eksploatacyjnych podczas konferencji prasowych prezentowali osiągnięcia zmierzające do obniżenia zużycia paliwa i emisji zanieczyszczeń.

W przeddzień rozpoczęcia Automechaniki został wyłoniony zwycięzca prestiżowej nagrody “Automechanika Innovation Award”. Jury składające się z ośmiu ekspertów reprezentujących ośrodki badawcze, przemysłowe, edukacyjne oraz motoryzacyjną prasę, nagrodziło spośród 25 zgłoszonych produktów, podzielonych na osiem kategorii, te, które uznało za najbardziej rewolucyjne i mające wywrzeć najbardziej znaczący wpływ na rynek. Wyboru dokonano zgodnie z kryteriami innowacyjności, funkcjonalności, jakości, obecności na rynku wtórnym oraz wpływu na środowisko naturalne. I tak w kategorii „Dostawca Części” uhonorowano ECO Autobatterie firmy iQ Power GmbH, czyli najnowszą serię akumulatorów rozrusznikowych. Zwycięzcą kategorii „Wyposażenia” (Systems) okazał się multi-wyświetlacz Steelmate al-in-one safety GPS, zintegrowany z obrazem z kamery cofania czy informacjami o ciśnieniu opon. Nagrodę w dziedzinie „Tuningu” zdobyła żarówka ULTRA LIFE firmy OSRAM, za trwałość potwierdzoną 3-letnim okresem gwarancji. Niemiecki Pewag Schneekette GmbH odniósł triumf w kategorii „Akcesoria” za łańcuchy z serii SNOX, gwarantujące automatyczny naciąg. W ważnej kategorii "Naprawy/Diagnostyka", zwyciężył OBD Matrix firmy TEXA, nowe zminiaturyzowane urządzenie do diagnostyki on-board, będące w stanie wykrywać sporadyczne i krótkotrwałe usterki pojazdu. Z kolei w kategorii „Wyposażenia i Napraw” (Repair & Maintenance) za innowacyjny uznano produkt firmy KRISTAL Coatings B.V., czyli rodzinę lakierów z serii TimeClear, które charakteryzują się wyjątkowo krótkim czasem schnięcia, więc pozwalają oszczędzać energię zasilającą kabinę lakierniczą. Jury doceniło też poręczny dystrybutor granulatowy Granomax 5 firmy Birchmeier Spruhtechnik AG, który powstał z myślą o neutralizacji plam olejowych w warsztatach i serwisach olejowych (kategoria: Service Station & Car Wash). W ósmej kategorii, dedykowanej branży OE (OE Products&Service) nagrodzono koncern Robert BOSCH GmbH. Jury doceniło P2 Parallel Strong Hybryd System, umożliwiający warsztatom konwersję fabrycznych samochodów spalinowych na hybrydowe.

Rafał Dobrowolski
Foto: R. Dobrowolski

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony