Inne

Inne

ponad rok temu  06.08.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 1 minuta

Bosch: Benzyna czy diesel?

Jak głosi popularna teza, osobom, które dużo jeżdżą, bardziej opłaca się kupić diesla, natomiast pozostali powinni wybrać wersję benzynową. Samochody z silnikiem wysokoprężnym zużywają do 25% mniej paliwa, natomiast pojazdy napędzane jednostką benzynową są często tańsze, zarówno jeśli chodzi o koszt zakupu, ubezpieczenia, jak i utrzymania.

W zależności od modelu, w Niemczech wersja z silnikiem Diesla jest opłacalna od przebiegu rocznego powyżej 15 000 kilometrów.

Przy podejmowaniu decyzji o wyborze jednego z dwóch wariantów kierowca powinien, oprócz rocznego przebiegu, uwzględnić także inne kryteria.

- Każdy z napędów ujawnia swoje atuty w różnych klasach pojazdów. Nowoczesny silnik benzynowy zwiększy efektywność małych samochodów, natomiast zaawansowany silnik Diesla zapewni niskie zużycie i dużą dynamikę jazdy w przestronnym kombi – mówi dr Rolf Bulander, członek zarządu w spółce Robert Bosch GmbH.

Podobne zalety widoczne są także w innych segmentach: w szybkich samochodach sportowych zainteresowaniem cieszą się dynamiczne silniki benzynowe, natomiast silnika Diesla o wysokim momencie obrotowym – w dużych SUV-ach.

Przygotowana przez firmę Bosch infografika porównuje zalety obu napędów, dzięki czemu osoby niezdecydowane mogą ocenić, czy bardziej pasuje im silnik wysokoprężny, czy jednak benzynowy. Plansza przedstawia także trendy na niemieckim rynku wraz z najlepiej sprzedającymi się modelami benzynowymi oraz diesla.

Tagi: Bosch,

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony