Inne

Inne

ponad rok temu  15.10.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Carsharing sposobem na wzrost sprzedaży aut?

Jak wynika z przeprowadzonej przez McCann Worldgroup analizy, coraz więcej producentów samochodów szuka sposobu na przekonanie do siebie młodych ludzi. Jednocześnie na całym świecie spada sprzedaż aut właśnie w tej grupie wiekowej.

Rozwiązaniem, które ma szanse zrewolucjonizować sposób myślenia o własnych czterech kółkach wśród pokolenia millenium jest carsharing*. W jego rozwój i promocję już teraz inwestują największe firmy produkujące samochody.

Coraz mniej młodych osób w Europie i USA kupuje samochody. Ma to swoje przyczyny zarówno w ekonomii, jak i zmieniającym się stylu życia. Osoba, która przystępuje do programu carsharingu rozlicza jedynie czas i przejechane kilometry. Paliwo, pełne ubezpieczenie (również od nieszczęśliwych wypadków) oraz wszelkie koszty związane z eksploatacją samochodu leżą po stronie producenta bądź firmy udostępniającej auto.

Koncerny, takie jak Daimler czy BMW, już teraz traktują carsharing jako istotne narzędzie marketingowe.

- Pozytywne doświadczenia z systemem wspólnego wykorzystywania samochodów mogą bowiem wpłynąć na sprzedaż, zwłaszcza gdy dotyczy ona modeli innowacyjnych – mówi Wojciech Borowski, CEO McCann Worldgroup. - A przecież to właśnie one są szczególnie atrakcyjne dla goniących za trendami młodych ludzi.

Projekt Car2Go Daimlera, z flotą składającą się wyłącznie z pojazdów SmartforTwo, odniósł sukces w 11 największych miastach świata. Jego kampania opierała się na pokazaniu użytkownikom, jak efektywnie usługa ta potrafi dopasować się do ich stylu życia.

DriveNow BMW koncentruje się z kolei na reklamie i promocji, w której centrum znajduje się flota samochodów elektrycznych oraz ekonomiczne i ekologiczne zalety usługi. BMW zainwestowało także w aplikację mobilną, dzięki której parkowanie staje się łatwiejsze, a dzielenie się samochodem z innymi urasta do rangi jednego z najbardziej przyjemnych doświadczeń, jakie może nam zaoferować nowoczesne miasto.

*O carsharingu
Carsharing jest świetnym rozwiązaniem dla dużych miast. Stosowanie tego systemu zwiększa intensywność wykorzystania pojazdów w ciągu doby, co prowadzi do zahamowania wzrostu liczby samochodów rejestrowanych prywatnie. Pojazdy są dogodnie zlokalizowane na terenie miasta, często w pobliżu głównych punktów przesiadkowych, i są dostępne 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Wystarczy zarezerwować auto, nawet na 5 minut przed skorzystaniem z niego.

Tagi: Daimler, BMW,

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony