Silniki, wraz ze wszystkimi innymi podzespołami samochodu mogą być montowane i badane na tym samym stanowisku testowym. Audi analizuje tu także nowatorskie rodzaje napędu korzystające z alternatywnych paliw pozyskiwanych z odnawialnych źródeł energii. Najnowszym tego przykładem jest stworzony w Neckarsulm silnik 4.0 TFSI, montowany w produkowanych tu modelach Audi S6, S6 Avant, S7 Sportback, A8 i S8. W jednostce tej zastosowano wszystkie rozwiązania oferowane w ramach Modułowego Systemu Efektywności, począwszy od technologii odłączania cylindrów cylinder on demand, poprzez sposoby zmniejszenia tarcia wewnętrznego, system Start-Stop, system rekuperacji, aż po innowacyjny system zarządzania temperaturą. Nowa, regulowana pompa olejowa dostosowuje ciśnienie oleju w dwóch zakresach, a chłodzenie tłoków przez natrysk oleju na spód denka inicjowane jest zależnie od mapy charakterystyk.
Ta różnorodność rozwiązań technicznych ma również wpływ na stanowiska testowe. W nowym Centrum, bez jakichkolwiek przestojów potrzebnych do odpowiedniego przygotowania stanowisk i bez konieczności dokonywania zmian w ich konstrukcji, można badać zarówno układy napędowe z poprzecznie montowanym silnikiem, jak i z silnikiem ułożonym podłużnie. To nowość na skalę światową.
Na pięćdziesięciu siedmiu stanowiskach badawczych można w ciągu roku przeprowadzić ok. 1600 testów silników. Są tu również warsztaty do analizy mechaniki, elektroniki i elektryki. W celu zapewniania optymalnej komunikacji pomiędzy stanowiskami i laboratorium rozwojowym, pracownie zatrudnionych tu inżynierów połączono. Silniki Diesla i jednostki o zapłonie iskrowym badane są w warunkach zbliżonych do rzeczywistych, spełniających kryterium dokładnej powtarzalności, a następnie optymalizowane pod względem takich parametrów, jak: moc, moment obrotowy, dynamika, zużycie paliwa, emisja spalin i żywotność. Ponieważ każdy silnik testowany jest w identycznych warunkach, wyniki są porównywalne.
W trakcie „testu długotrwałej pracy i testu przyspieszonego“ jednostki napędowe poddawane są próbom nawet przez 1500 godzin. Sterowanie i kalibrowanie wszystkich urządzeń technicznych odbywa się z centralnej dyspozytorni.
Komentarze (0)