Wśród zaprezentowanych rozwiązań znalazły się m.in.:
- czujnik wizyjny stosowany w systemach LDW (Lane Departure Warning – ostrzega kierowcę o niezamierzonym przekroczeniu linii oddzielającej pasy ruchu) i systemach AHB (Automatic High Beam Control – automatycznie przełącza światła długie i krótkie);
- czujnik radarowy pracujący w zakresie fal milimetrowych (Millimetre-wave Radar Sensor) – kluczowe urządzenie systemów ochrony przedzderzeniowej PCS (Pre-crash Safety Systems) oraz systemów ACC (Adaptive Cruise Control) dostosowujących prędkość pojazdu;
- układ monitorujący kierowcę (Driver Status Monitor), który za pomocą kamery wykrywa obniżanie się koncentracji kierowcy.
Firma zaprezentowała również po raz pierwszy nowy, duży i kolorowy wyświetlacz HUD (Head-up Display), który na wysokości wzroku kierowcy wyświetla informacje np. o prędkości pojazdu czy zbliżających się przeszkodach. Goście kongresu zapoznali się także z technologią, która pozwala stworzyć mapę drogową 3D przy pomocy wbudowanych w pojazd, wychwytujących informacje „z chmury” laserowych czujników radarowych.
Zaprezentowane podczas ITS 2012 technologie Denso dzielą się na dwie grupy – systemy czujników oraz technologie Human Machine Interface. Produkty zostały zaprojektowane w taki sposób, aby pracowały stabilnie w różnych warunkach jazdy. Są również wystarczająco małe, aby bez problemu można je było zamontować w samochodzie.
Komentarze (0)