Inne

Inne

ponad rok temu  30.08.2012, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Spotkanie odbędzie się w hotelu Sofitel Victoria, a adresowane jest do serwisów blacharsko-lakierniczych i mechanicznych, zarówno autoryzowanych, jak i nieautoryzowanych, dealerów samochodów, towarzystw ubezpieczeniowych, rzeczoznawców i likwidatorów szkód.

Podczas tego dwudniowego spotkania poruszone zostaną m.in. takie zagadnienia, jak:
- psychologiczne aspekty szkody komunikacyjnej;
- samochód zastępczy – wynajem samochodu zastępczego w szkodach OC, odkup, leasing. Jak respektowane jest orzeczenie Sądu Najwyższego z dnia 17 listopada 2011?;
- części zamienne nowe w szkodach OC; orzeczenie Sądu Najwyższego w aspekcie części oryginalnych i porównywalnej jakości;
- optymalizacja części w naprawach z OC i AC;
- aspekty prawne kosztorysu – żądanie przez Towarzystwo Ubezpieczeniowe sporządzania kosztorysu przez warsztat w szkodach AC i OC;
- działania importerskich działów marketingowych – czy promocje napraw mechanicznych mają sens?;
- porównanie kosztów napraw samochodów częściami oryginalnymi i nieoryginalnymi,
- RAPORT – porównanie kosztów napraw samochodów częściami oryginalnymi i nieoryginalnymi;
- wykonywanie napraw serwisowych (bieżących) samochodów, a utrata gwarancji producenta;
- przynależność do sieci naprawczej towarzystwa ubezpieczeniowego: tak czy nie?;
- benchmarking serwisowy;
- problemy występujące przy likwidacji szkód komunikacyjnych i metody postępowania - szkoda całkowita przy samochodach nowych oraz o niskiej wartości, wysokość rzeczywistych cen części oryginalnych i zamienników, elementy jednorazowe przy naprawach, układ klimatyzacji i koszty jego obsługi przy naprawach AC/OC, faktury źródłowe, cieniowanie elementów i inne;

- zabezpieczenie przed nieuzasadnionymi roszczeniami ze strony klientów.

Organizatorowi spotkania, Polskiej Izbie Motoryzacji, zależy na poruszeniu zagadnień nierzadko kontrowersyjnych – takich, które stanowią niekiedy zarzewie niejasności między serwisami a firmami ubezpieczeniowymi. Jednak celem jest nie wprowadzenie dodatkowego zamieszania pomiędzy wspomnianymi podmiotami, ale wspólne wypracowanie stanowisk i szukanie kompromisów we współpracy.

Złoty Zderzak
Ważnym wydarzeniem każdego forum jest rozstrzygnięcie plebiscytu „Złoty Zderzak” – rankingu sporządzonego na podstawie analizy ogólnej jakości współpracy między Towarzystwami Ubezpieczeniowymi, a serwisami – autoryzowanymi i nieautoryzowanymi. Oceniany jest poziom kompetencji i rzetelność likwidatorów zarówno technicznych, jak i merytorycznych, szybkość i sprawność procesu likwidacji szkody, ilość skarg, odwołań oraz pozwów sądowych kierowanych przeciwko towarzystwom ubezpieczeniowym, jak i ocena atrakcyjności polis pod kątem ich sprzedaży. Badanie przeprowadzane jest za pomocą ankiety elektronicznej.

W roku ubiegłym w badaniu udział wzięło 14 towarzystw ubezpieczeniowych oraz kilkanaście tysięcy serwisów (22 proc. – serwisy niezależne, 78 proc. – autoryzowane). Ankieta podzielona została na dwie części: główną – dotyczącą procesu likwidacji szkód oraz część związaną ze sprzedażą polis ubezpieczeniowych.

Ubiegłorocznym zwycięzcą Ogólnopolskiego Badania Satysfakcji Serwisów Samochodowych ze współpracy z Firmami Ubezpieczeniowymi została firma TUIR Allianz SA. Drugie miejsce zajęło PZU SA, a na pozycji trzeciej uplasowało się Towarzystwo Ubezpieczeń Ogólnych AVIVA.

Do wzięcia udziału w badaniu PIM zachęca wszystkie serwisy, które prowadzą naprawy blacharsko-lakiernicze. Można tego dokonać poprzez wypełnienie ankiety, która dostępna jest również na stronie: http://moje-ankiety.pl/respond-28960.html.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony