Inne

Wydarzenia

ponad rok temu  16.06.2022, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 2 minuty

Drugie życie akumulatorów trakcyjnych z Audi e-tron

Moduły akumulatorów napędowych z Audi e-tron zasilą… riksze w Indiach. To trzeci etap projektu realizowanego z firmą non-profit Nunam.

Drugie życie dla wycofanych już z użycia akumulatorów samochodów elektrycznych to przykład niemiecko-indyjskiej kooperacji. Fundacja Środowiskowa Audi - Audi Environmental Foundation, wchodzi właśnie w trzeci etap projektu realizowanego z firmą non-profit Nunam. Od niedawna moduły akumulatorów napędowych z pojazdów testowych marki Audi e-tron elektryfikują riksze w Indiach.

Celem projektu jest zbadanie, w jaki sposób moduły akumulatorów wysokonapięciowych mogą być powtórnie wykorzystane po zakończeniu cyklu życia samochodu i w przypadku nadania im „drugiego życia" stać się opłacalnym rozwiązaniem. Projekt ma również na celu zwiększenie możliwości zatrudnienia, zwłaszcza dla kobiet w Indiach: elektryczne riksze, tzw. tuk-tuki, będą służyć przede wszystkim do przewożenia przez nie różnych towarów. Elektryczne riksze - tuk-tuki napędzane akumulatorami z odzysku, mają po raz pierwszy, w ramach projektu pilotażowego, wyjechać na drogi Indii na początku 2023 roku. Zostaną udostępnione organizacji non-profit. Z w pełni elektrycznych riksz będą mogły korzystać przede wszystkim kobiety chcące transportować swoje towary do sprzedaży, tak by nie musieć korzystać z usług pośredników.

To nie wszystkie profity kooperacji. Kierowcy riksz ładują swoje pojazdy przede wszystkim energią elektryczną z publicznej sieci energetycznej, która w Indiach ma wysoki udział energii pochodzącej z węgla. Firma Nunam ma rozwiązanie także dla tego problemu: E-riksze ładują się za pomocą energii z solarnych stacji ładowania. Panele słoneczne są umieszczone na dachach budynków lokalnych partnerów. W ciągu dnia światło słoneczne ładuje akumulator pochodzący z e-trona, pełniący rolę magazynu buforowego. Wieczorem zaś energia jest przekazywana do riksz. Dzięki takiemu podejściu lokalna mobilność jest w znacznym stopniu wolna od emisji dwutlenku węgla. W dłuższej perspektywie, mobilność elektryczna i energia słoneczna mogą przyczynić się do zmniejszenia zależności Indii od paliw kopalnych, takich jak węgiel, do ograniczenia ogromnej ilości spalin emitowanych na indyjskich drogach oraz do zapewnienia ludziom niezawodnych dostaw energii.

Fot. Audi

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony