Renault przedstawia Energy F1-2014 – silnik zaprojektowany zgodnie z nowym regulaminem technicznym FIA, który obowiązywać będzie w Mistrzostwach Świata Formuły 1 od roku 2014.
W 2014 r. rozpocznie się nowa era w historii wyścigów Formuły 1. Zmiany związane są m.in. z przepisami dotyczącymi silników, które umożliwią wprowadzenie jednostek napędowych nowej generacji. Jedną z nich jest 1,6-litrowy turboładowany silnik, którego moc zwiększa dodatkowo system odzyskiwania energii cieplnej, wytwarzanej przez układ wydechowy lub hamulcowy.
W porównaniu z obecną generacją jednostek V8 F1, nowy silnik ma znacznie większą moc maksymaln, oferując jednocześnie niższy poziom zużycia paliwa. Ponieważ w nowym sezonie wprowadzony zostanie limit 100 kg paliwa na wyścig, nowy silnik jest o 35% bardziej oszczędny niż jego poprzednicy.
- Od przyszłego roku największym wyzwaniem w Formule 1 będzie zoptymalizowanie sprawności energetycznej i spalania, przy zachowaniu obecnej mocy i osiągów, jakich oczekujemy od bolidów F1 – mówi Jean-Michel Jalinier, prezes Renault Sport F1. - Renault jest pierwszym producentem, który wykorzystuje tę innowacyjną technologię w montowanej w modelach koncernu gamie silników Energy.
Komentarze (0)