W ciągu ostatnich sześciu lat Fiat obniżył średni poziom emisji CO2 o 13% (z 137,3 do 119,8 g/km), a więc znacznie poniżej 130 g/km – poziomu, którego wprowadzenie na rok 2015 zapowiada Unia Europejska.
Pośród ubiegłorocznych nowości technologicznych na uwagę zasługuje silnik 0.9 TwinAir Turbo Natural Power o mocy 80 KM (metan/benzyna). W jednostkę tę wyposażony jest nowy Fiat Panda, którego poziom emisji CO2 wynosi zaledwie 86 g/km. Od przeszło 15 lat Fiat jest głównym europejskim producentem samochodów standardowo wyposażonych w instalację zasilania metanem, a zarazem jedynym, który oferuje szeroką gamę samochodów „eco-friendly” z podwójnym zasilaniem.
Jak podkreśla Fiat, wpływ pojazdów na środowisko naturalne zależy w znacznej mierze od zachowania kierowców. Marka nadal inwestuje w eco:Drive – program, który promuje oszczędny styl jazdy. W roku 2012 ukazała się aplikacja eco:Drive na smartfony, która w czasie rzeczywistym analizuje parametry jazdy. Z eco:Drive korzysta obecnie ok 90.000 użytkowników, oszczędzając co roku 5.000 ton CO2.
Komentarze (0)