Inne

Inne

ponad rok temu  23.09.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Firmy motoryzacyjne z Chin zaprezentowały się w Warszawie
Strona 1 z 2

Części i akcesoria motoryzacyjne, chińskie jednoślady, a także elektryczne samochody obejrzało na III Targach China Expo Poland ponad 5100 zwiedzających. Swoją ofertę prezentowało tam ponad 200 producentów i importerów z Państwa Środka, z czego około połowę stanowiły firmy działające w branży motoryzacyjnej.

Wydarzenie zainaugurowała uroczysta ceremonia, w której uczestniczyło wiele ważnych osobistości ze świata polityki, dyplomacji i biznesu. W trakcie targów odbyły się też konferencje dotyczące różnych aspektów prowadzenia biznesu z Chińczykami. Największą popularnością cieszyły się spotkania dotyczące importu z Dalekiego Wschodu. Nie zabrakło też atrakcji nawiązujących do chińskich tradycji – można było obejrzeć efektowny taniec lwa, taniec z wachlarzami bojowymi, a także wziąć udział w różnorodnych warsztatach i konkursach.

Uroczyste rozpoczęcie
China Expo Poland rozpoczęły się od uroczystej ceremonii. Swoją obecnością otwarcie uświetnili Wang Wengang – radca polityczny Ambasady Chińskiej Republiki Ludowej w Polsce, Mao Wan Qing – prezes Chińskiej Rady Promocji Handlu Międzynarodowego miasta Taizhou, oraz Tian Guofeng z Chińskiego Międzynarodowego Centrum Wymiany Technicznej i Ekonomicznej. Licznie przybyli również przedstawiciele polskiego świata polityki, dyplomacji i biznesu. Administrację rządową i parlament reprezentowali m.in. Roman Kaczor, poseł na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej i przewodniczący Polsko-Chińskiej Grupy Parlamentarnej, oraz Danuta Sojka-Andrzejewska, która przybyła na wydarzenie w imieniu wicepremiera, Ministra Gospodarki, Janusza Piechocińskiego – patrona honorowego Targów China Expo Poland.

W ceremonii uczestniczyli również ambasadorzy takich państw, jak Korea, Pakistan, Rosja, Serbia, Słowenia i Tajlandia. Nie zabrakło reprezentantów instytucji z branży motoryzacyjnej – Andrzeja Witkowskiego, prezesa Polskiego Związku Motorowego, który objął patronat honorowy nad targami, i Romana Kantorskiego, prezesa Polskiej Izby Motoryzacji – partnera merytorycznego China Expo Poland.

Podczas otwarcia miało miejsce ważne biznesowe wydarzenie. W obecności wszystkich gości zawarte zostało porozumienie o współpracy strategicznej między Chińską Radą Promocji Handlu Międzynarodowego miasta Taizhou a MT Polska. Ma ono na celu promowanie współpracy gospodarczej i handlowej między Polską a Chinami, a także zapewnienie przedsiębiorcom z tych krajów korzystnych warunków do rozwoju za granicą. Ceremonię zakończyło przecięcie wstęgi, a także widowiskowy taniec lwa, który jest nieodłącznym elementem wielowiekowej tradycji Chin.

Motoryzacyjne rozwiązania z Chin
Nowością tegorocznej edycji był szczególnie rozbudowany sektor motoryzacyjny. W ofercie wystawców pojawiły się części do samochodów osobowych i dostawczych, a także rozmaite akcesoria do aut prosto z Chin.

- Na China Expo Poland wystawiamy się po raz pierwszy - mówi Jessie Guo z firmy Zhejing Shengda Automobile & Motorcycle Industrial. - Wytwarzamy dwa rodzaje produktów – pierwszy to felgi samochodowe, a drugi to odlewy aluminiowe do aut czy motocykli. Jeszcze nie jesteśmy obecni z naszą ofertą w Polsce, ale chcielibyśmy rozwijać się na tym rynku. Mieliśmy już kilka rozmów handlowych na targach. Liczę, że kiedy wrócimy do Chin, skontaktujemy się z tymi firmami i rozpoczniemy.

Wśród motoryzacyjnych propozycji nie zabrakło też chińskich pojazdów – uwagę zwiedzających przyciągały skutery czy auta elektryczne z Państwa Środka.

- China Expo Poland to bardzo dobre wydarzenie – ocenia przedstawiciel firmy Xin Da Yang Group, która poszukiwała w Polsce dystrybutorów. - Przyszło sporo zwiedzających. My osiągnęliśmy swój cel, bo odbyliśmy naprawdę dużo rozmów z przedsiębiorcami i przez te dni zyskaliśmy wielu potencjalnych klientów. Nasza firma produkuje auta elektryczne o marce ZD. To samochód, który nie emituje spalin, jest cichy i przyjazny środowisku.

Z myślą o polskich przedsiębiorcach
Targom China Expo Poland 2013 towarzyszył szereg konferencji poświęconych różnorodnym aspektom polsko-chińskiego biznesu. Nie zabrakło spotkań dedykowanych branży motoryzacyjnej, których tematyka objęła m.in. homologację, specyfikę chińskiego rynku motoryzacyjnego i możliwości, jakie stwarza on dla polskich przedsiębiorców. Ogromną popularnością cieszyły się spotkania związane ze sprowadzaniem produktów z Chin, w tym konferencja „Import z Chin: jak to robić i czy wciąż warto”, prowadzona przez Leszka Ślazyka, twórcę portalu chiny24.com.

- Zainteresowanie kolejną już edycją China Expo Poland bardzo nas cieszy – mówi Bartosz Sosnowski, prezes zarządu MT Polska, która wspólnie z China Town Travel organizuje targi. - Pokazuje, że zarówno Polakom jak i Chińczykom cały czas zależy na zacieśnianiu współpracy gospodarczej pomiędzy naszymi krajami. Potwierdzeniem jest też porozumienie zawarte na targach. Co ważne, Polaków interesuje nie tylko sama oferta chińskich wystawców. Chcą też wiedzieć, jak z sukcesem z nimi współpracować. Zorganizowane na targach konferencje okazały się strzałem w dziesiątkę. Przez trzy dni wzięło w nich udział kilka tysięcy osób. Oczywiście nie brakowało też atrakcji targowych.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony