Inne

Inne

ponad rok temu  14.04.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Futurystyczna koncepcja kierownicy TRW

Podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych Motor Show w Genewie, firma TRW Automotive zaprezentowała nowy projekt kierownicy, która została zamontowana w samochodzie pokazowym Rinspeed XchangE. W kierownicy zastosowano szereg wielofunkcyjnych rozwiązań, takich jak system wykrywania uchwytu kierownicy, wspomagający kierowcę w czasie jazdy w trybie automatycznym i półautomatycznym.

- Samochód Rinspeed XchangE z kierownicą TRW niepołączoną mechanicznie z resztą układu kierowniczego otwiera zupełnie nowe możliwości dla kierowcy – mówi Guido Hirzmann, szef grupy odpowiedzialny za nowe technologie w dziale mechatroniki. - Dzięki zintegrowanemu czujnikowi wykrywającemu dotyk rąk na kierownicy i elastycznej regulacji jej położenia kierowca może zdecydować, czy chce prowadzić pojazd samodzielnie, oddać kontrolę nad nim siedzącemu obok pasażerowi, czy włączyć tryb jazdy automatycznej, w którym pojazd prowadzi się sam. Ponadto z uwagi fakt, że coraz więcej funkcji w pojeździe jest sterowanych elektronicznie, niektóre przełączniki można wyeliminować lub przenieść je na kierownicę, zwiększając tym samym ilość miejsca we wnętrzu i swobodę jego aranżacji. Na przykład w modelu XchangE zrezygnowano z konsoli centralnej, a sterowanie zmianą biegów umieszczono właśnie na kierownicy.

Kierownica TRW charakteryzuje się nowoczesnym, lekkim wzornictwem i umożliwia aktywację następujących funkcji za pomocą przejrzyście rozmieszczonych przycisków:

  • Wyświetlacz Drive Mode Manager (DMM) umieszczony w górnej części kierownicy, który w trybie jazdy automatycznej wyświetla literę „A”. Kiedy kierowca dotknie kierownicy, wyświetlona zostaje litera „M” (tryb manualny), sygnalizując gotowość przekazania kierowcy kontroli nad pojazdem. Dopiero jednak dotknięcie przełącznika Push to Drive (PTD) powoduje odzyskanie pełnej kontroli przez kierowcę. Analogicznie, kiedy kierowca zdejmie ręce z kierownicy, litera „M” na wyświetlaczu zmieni się na „A”, a pojazd przejdzie w tryb jazdy automatycznej.
  • Skrzynia biegów – za pomocą przełączników na kierownicy można wybrać tryb postoju, neutralny oraz tryb jazdy do przodu lub do tyłu.
  • Kierunkowskazy – przełączniki kierunkowskazów są delikatnie podświetlone na biało, a po włączeniu kierunkowskazu odpowiednia strzałka – w lewo lub w prawo – zaczyna migać.
  • Elektroniczny klakson (EHS) – klakson można włączyć, dotykając przewodzącej części pokrywy poduszki powietrznej stanowiącej część kierownicy.

- W naszej nowoczesnej kierownicy przedefiniowaliśmy tradycyjną rolę tego elementu pojazdu, ponieważ wskutek ewolucji samych pojazdów kierowcę można uwolnić od części obowiązków związanych z prowadzeniem samochodu, zwieszając komfort jazdy. Technologia ta jest jedną z wielu koncepcji stworzonych przez TRW w celu wsparcia rozwoju jazdy automatycznej i projektowania pojazdów przyszłości – podsumowuje Guido Hirzmann.

GALERIA ZDJĘĆ

Futurystyczna koncepcja kierownicy TRW
Futurystyczna koncepcja kierownicy TRW
Futurystyczna koncepcja kierownicy TRW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony