Inne

Inne

ponad rok temu  17.05.2010, ~ Administrator - ,   Czas czytania 1 minuta

- Reforma zmierza do tego, by pozwolić niezależnym warsztatom na lepszy dostęp do części zamiennych i informacji technicznej i zapobiec ich usunięciu z rynku. To pozwoli na lepszą jakość napraw i niższe ceny – oświadczył Almunia. - Jestem gorąco przekonany, że nowe ramy prawne będą bardziej korzystne dla konsumentów. Moim głównym priorytetem jest zwiększenie konkurencji na rynku posprzedażowym, na rynku napraw i serwisowania.
Także Parlament Europejski zaapelował, by nowe rozporządzenie UE dotyczące sprzedaży i serwisowania samochodów było korzystne dla konsumentów, zapewniając im dostęp do tanich części zamiennych. Komisja Europejska zapewnia, że tak będzie.
Chodzi o przepisy, które zastąpią od 1 czerwca obecne rozporządzenie GVO "w zakresie dystrybucji i serwisowania pojazdów silnikowych". Umożliwia ono producentom zakładanie sieci sprzedaży dealerskiej na wyłączność, a także gwarantuje prawo klientów do konkurencyjnych cenowo nieoryginalnych części zamiennych oraz serwisowania samochodów w nieautoryzowanych warsztatach bez utraty gwarancji.
Polscy niezależni producenci i dystrybutorzy części motoryzacyjnych oraz właściciele nieautoryzowanych warsztatów od dawna przestrzegali, że brak zapowiadanych przez KE rozwiązań zagrozi istnieniu 28 tys. firm w Polsce i podniesie koszty serwisowania samochodów dla klientów.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony