Inżynierowie koncernu Honeywell opracowali kompaktową sprężarkę z myślą o samochodach Audi. Osprzęt trafi pod maski nowych modeli z silnikiem 3.0L V6 TDI w samochodach A6 i A7. Specjaliści chwalą się nowym wzornictwem turbosprężarki i zastosowaniem nowych materiałów przy jej produkcji. Specyfikacja TwoStage, czyli sekwencyjne doładowanie gwarantuje wyjątkowo szybką reakcję silnika. W efekcie odnotowano przyrost mocy o 25% (do 230 KW) i wzrost momentu obrotowego do 650 Nm. W porównaniu do silników o większej pojemności nowa jednostka napędowa ma charakteryzować się mniejszym zużyciem paliwa aż o 10% - to oczywiście efekt optymalizacji doładowania.
- Wprowadzenie nowej serii turbosprężarek sekwencyjnego doładowania jest znaczącym osiągnięciem w dziedzinie projektowania napędów samochodowych i odpowiedzią na potrzebę zwiększenia wydajności przy znaczącym obniżeniu zużycia paliwa i ograniczeniu emisji szkodliwych substancji - powiedział Craig Balis, vice president of Engineering for Honeywell Turbo Technologies.
- Technologia Honeywell znajdzie teraz setki zastosowań zapewniając producentom pożądane rozwiązania w związku z rosnącymi wymaganiami dotyczącymi obniżenia zużycia paliwa przy spełnieniu wymagań w zakresie wydajności.
Podczas targów motoryzacyjnych IAA we Frankfurcie zadebiutuje też druga generacja sprężarek dla silników benzynowych. Doładowanie powstało z myślą o nowych modelach BMW serii 3 z silnikami 1.6L.
Komentarze (0)