PayU, jeden z największych w Polsce operatorów płatności internetowych, ocenia że branża motoryzacyjna jest jedną z czterech, dla których rozwój internetu i coraz powszechniejszy do niego dostęp dają najciekawsze perspektywy. Chodzi o e-commerce, czyli handel elektroniczny.
Internet zmienia motoryzację i co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Klienci warsztatów samochodowych właśnie w internecie szukają dobrego mechanika, czasami szukają fachowych porad, żeby spróbować naprawić auto samodzielnie. Wreszcie, internet to ogromny sklep z częściami samochodowymi w bardzo atrakcyjnych cenach. Internet oddziałuje na każdy warsztat. Ale nie tylko – przez internet można obejrzeć samochód, który chcemy kupić, i to zarówno nowy, jak i używany.
Według raportu „Digital, Social & Mobile in 2015” ponad połowa globalnej populacji korzysta z telefonów komórkowych, a liczba internautów na całym świecie przekroczyła 3 mld osób. Wykorzystanie możliwości, jakie daje ten kanał komunikacji, niesie duży potencjał do rozwoju firm z branży motoryzacyjnej. Analitycy finansowi spodziewają się, że aktywność firm motoryzacyjnych w sieci będzie coraz większa. Konkurencja również.
- Największym wyzwaniem, które stoi przed branżą motoryzacyjną, jest zwiększenie efektywności aplikacji typu e-commerce na urządzenia mobilne, ponieważ w większości krajów, w których działamy, to właśnie one są podstawowym źródłem dostępu do sieci
Wykorzystano informacje Agencji Informacyjnej Newseria
Komentarze (0)