Inne

Inne

ponad rok temu  12.06.2012, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Firma Delphi Automotive doradza mechanikom, w jaki sposób można zapewnić wysoką jakość naprawy amortyzatorów poprzez wymianę amortyzatorów parami, a nie wymienianie tylko jednej, uszkodzonej części. Ta sugestia stanowi jeden z elementów sześciu kursów szkoleniowych Delphi, obejmujących zagadnienia przeznaczone dla początkujących oraz zagadnienia bardzo zaawansowane. Szkolenia wskazują znaczenie diagnostyki i naprawy układów kierowniczych i zawieszenia, włączając w to amortyzatory i elementy układu hamulcowego. Kampania koncentruje się na znaczeniu wymiany części, które są krytyczne dla zapewnienia bezpieczeństwa, takich jak np. amortyzatory – w tym przypadku na wymianie amortyzatorów, co najmniej dla jednej osi, czyli parami, aby wyeliminować bardzo prawdopodobne ryzyko awarii w przyszłości. W przypadku, gdy jeden z amortyzatorów uległ awarii z powodu zużycia, należy się spodziewać, że jego odpowiednik również wkrótce ulegnie awarii. Szkolenia Delphi koncentrujące się na amortyzatorach obejmują Podstawowe Technologie Podwozi i Zaawansowaną Kontrolę Podwozia.

Przy wymianie pojedynczych amortyzatorów może się okazać, że układ kierowniczy będzie działał nieprawidłowo, a bezpieczeństwo nie zostanie zapewnione. Niestabilna oś może zredukować kontakt pomiędzy oponą a drogą, co doprowadzi do nierównego zużycia opon, niestabilności pojazdu i może spowodować, że kontrola pokonywania zakrętów stanie się znacznie trudniejsza. Siła tłumiąca amortyzatorów ma również wpływ na transfer masy w przechyłach bocznych i wzdłużnych czasie hamowania lub pokonywania zakrętów, co potwierdza znaczenie posiadania w samochodzie dwóch amortyzatorów charakteryzujących się taką samą siłą tłumienia. Droga hamowania pojazdu może również się wydłużyć sytuacji, kiedy osie samochodu są niestabilne. W konsekwencji, samochód może mieć problemy z hamowaniem po wciśnięciu hamulca. Przy poruszaniu się z prędkością 80 km/h samochodem, w którym na tej samej osi, jeden amortyzator jest nowy a drugi zużyty, długość drogi hamowania może wzrosnąć od 2,6 metra. Przy dwóch nowych amortyzatorach, długość drogi hamowania wynosi 37,8 m, w porównaniu do 43,6 m – w samochodzie, w którym tylko jeden amortyzator został wymieniony. Ponadto, aby zapewnić wysoką jakość wymiany, inżynierowie Delphi zalecają nie tylko wymianę amortyzatorów parami, ale także wymianę wszystkich związanych z amortyzatorami elementów, takich jak systemy mocowania górnego, systemy osłon i sprężyny zawieszenia. Delphi ułatwia mechanikom przeprowadzenie procesu naprawy we właściwy sposób dostarczając większość amortyzatorów parami w jednym opakowaniu.

- Firma Delphi ma ponad 60 lat doświadczenia w produkcji układów kierowniczych i zawieszenia. Dlatego proponowane przez nas najlepsze praktyki, pod hasłem „Wymieniaj Parami” mogą również pomóc zredukować ilość czasu potrzebną na wykonanie naprawy czy serwisu, zwiększyć obrót i wydajność, osiągane przez warsztaty samochodowe - stwierdził Gaël Escribe, vice- prezes działu niezależnego rynku części zamiennych w Delphi Product & Service Solutions, na Europę, Bliski Wschód i Afrykę.

-Ta kampania jest częścią działań, mających na celu dostarczenie odpowiednich części i rozwiązań serwisowych, tak by w maksymalnym stopniu  ułatwić pracę mechaników, oraz przekazać informacje, że Delphi oferuje kompletny zintegrowany system kontroli podwozia samochodu.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony